Gå til innhold
Fiskersiden

Fluesnøre til lett nymfefiske?


ko-stens
 Share

Recommended Posts

Skal ta i bruk en elgammel, liten fluestang igjen. Det er en ca 25 år gammel lett 8 foter (karbon) med snørevekt 4 - 5. Tanken er å bruke den stort sett bare til nymfefiske, og da spesielt i tjern, muligens i elv en sjelden gang i blant. Primært tjern, altså.

Jeg er, til tross for at jeg har hatt flueutstyr i 25 år, sylfersk i faget. Sannsynligvis fisker mange mer i løpet av sommeren enn det jeg har gjort til sammen de årene... Lite tid til fiske, men prøver et par, tre ganger i året.

Men hva slags snøre bør jeg ha til slik? Pr i dag sitter det et 4'er DT flytesnøre. Dette er neppe det beste, og det er like gammelt som stanga.

Leser om synkegrader og ulike snøretyper, og jammen står det ikke både gram her og gram der, og da ender jeg opp ganske rådvill... Hva bør jeg ha? Jeg er for øvrig "noe" klønete med tanke på teknikk og sliter med å få lengde på kastene, til og med med 9-foteren min med 8'er-snøre (som jeg har tatt konsekvensen av og byttet fra DT til WF for å se om det hjelper). Tips til rimelig, men greit snøre mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.