Gå til innhold
Fiskersiden

Valdres/Tyin


Allan Jacobsen
 Share

Recommended Posts

Hei Cannonbang

Takker for opplysningene. Skal selv til fjells i Vossatraktene til helgen. Får kanskje en viss peikepinn der...

Vi har noen "barnevennlige" vann på mellom 7 og 800 moh. Og utsikten er upåklagelig. Selv om vi er vest for Tyin og Hemsedal gir det vel en viss feeling med snø og isforhold i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.

Det vil vel og si at auren ikke er særlig på hugget før isen har gått og vanntemperatur har steget med et par tre grader?

Har en gang fisket med sluk i en liten råk i isen på 20X30 meter (utos og tidlig i mai) og opplevd å få to flotte fisker rett etter hverandre.

Meget kjekk opplevelse :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å fisket i tisleidalen i helga. Og i elva der beit det på en riktig sværing. Men på kastet før hadde jeg hatt på bremsen på snella pga jeg satte fast wobbleren. og på kastet etter det så beit den men jeg glemte selvsagt å justere ned bremsen før kastet og jeg mistet den etter få sekunder... Men det hang på en mark fra fisken på ene kroken på wobbleren. Ellers fikk jeg ikke noe bitt den dagen så mulig jeg hadde kjempe flaks. Ellers har jeg fisket opp noen små ørret i fasle elva i leira allerede nå i juni måned men det er riktig at elva er nokså stor så har nok opplevd flere bitt men det er fisk å få for en ivrig og tålmodig fisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.