Gå til innhold
Fiskersiden

Hvorfor jeg fremdeles skriver rapporter


 Share

Recommended Posts

Ser at en kjent FS-profil akker seg over sutreputrene her inne, og trekker den konklusjon at det da ikke er vits i å skrive flere rapporter. Og selv om jeg kan dele frustrasjonen over selvhøytidleige nessekonger er jeg av en annen oppfatning.

Går jeg inn på facebook så dynges jeg ned av bilder av havblikk og norgesrekorder, og føler meg udugelig som fisker, og på jordet med prioriteringene mine.

Men hvis jeg nå kommer meg ut litt og får de vanlige håjæv**lene, og blir hanka inn av politiet, og kjører i moloen på hanøytangen(for ordens skyld, kjøre i en molo er greit nok, men å stjele en båt for å gjøre det, fysjogføy!) og sånt, så er det ingenting å dele på facebook, men derimot på FS kan jeg koke i hop en vinkling der jeg fremstår som om jeg ikke er helt tapt bak et jorde angående fisking, og fangsten er passe underskrytt, og alt er såre vel.

Så får det bare være at de som leser det er selvoppnevnte fiskeguder, fettfinnefantaster, karpeplukkere, leirskoleaktivører, telefonselgere og gudene vet hva, og kommentarene sjelden samsvarer det minste med mengden arbeid som ligger i rapporten.

Jeg får gleden av å oppleve fisketuren to ganger, og dere får noe å humre litt av.

Så når det store stygge nettmonsteret glefser mot deg er det bare en ting å gjøre:

inekomffrarampm077_zpsf6b7e9ca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Har ingen planer om å la være å skrive rapporter jeg heller, så da er vi i hvertfall to som vil fortsette å kjede/ plage/ glede/ frustrere/ imponere fremover. Har aldri kjørt i moloen, men å treffe riktig på luken på brygga i 11 m/sek i går var ikke helt enkelt. Varm tanke avsendet til han som fant opp fendere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankevekkende Ølgylt. Vi må tillegg ta inn over oss at forumets lesere er fler enn våre 200 nærmeste fiskevenner på Facebook. Selv om bilder og fisk er lagt ut på FB og Instagram og hele turen er dokumentert, delt og gratulert med, nesten før turen er over, så er forumet en arena for litt utfyllende informasjon, tips, tricks, kommentarer, observasjoner og en helt annen historie enn den vi viser kun med bilder og minimalt med tekst.

Både denne posten og Ølgyltisk mal bifalles!

...og jeg må skjerpe meg litt jeg også. Og begynne å ta bilder igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.