Gå til innhold
Fiskersiden

Frankrike - Nytt innlegg for bilder


Gjest Frisch
 Share

Recommended Posts

Gjest Frisch

De fiskene som fightet hardest var de mellom 6-9 kilo. De større fiskene jeg var borti hadde ikke de samme drøye utrasene, men de var på sin side umulige å stoppe. Når du har bremsen på maks, og holder hånda på sena, og fisken likevel tar sene og bøyer spolepinnene, så er det krefter med i bildet. De store fiskene som ble tatt i mer åpne vannmasser var nok mer tunge enn spreke. Men man lærer av slikt fiske, og jeg må si at dette var morro for mons, og sikkert mange andre også. Har fått bra med 10+ fisk før, men det har vært i vann uten vegetasjon, og da er det et helt annet spill. Ellers er jeg enig med Flemms, bildet av malla til Bendik er bare så bra. Ser ut som et stykke fra photoshop... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Drøy karpe og nær 20 Bendik! Grattis! Tipper vi får endel opplevelser å dele neste klubbmøte...

Takk, takk. Som Morten skriver så var faktisk fighten bedre på de rundt 10 kg, men følelsen når du ser at det du har i andre enden av snøret virkelig er stort er utrolig digg.

Jeg var rimelig spent når jeg skulle veie, og trekke fra, veienettet. Skulle gjerne sett at det var 180 gram lettere......

Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott tur til hele gjengen (med mulig unntak for Charlie?) !!! [ :D ] Var vel fortjent etter at fjorårets tur ikke akkurat ble noen höydare!

Den isterklædden til Bendik kan det nok diskuteres hvorvidt er en pen fisk, ja! [ B) ]

Blir vel ikke noe problem å fylle opp neste års tur skulle jeg tro!

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Her kommer et par bilder av Frederik sin Black Bass på drøye 2 kilo. Fisken surret seg rundt et dødt tre, og måtte fysisk hentes ut av vannet etter fighten ;-). Bildet er tatt med mobil, så kvaliteten er så-så. Kommer bedre etterhvert:

DSC00211_001.JPG

DSC00214_001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden serveren min ikke er tilgjengelig for tiden, fikk jeg låne litt plass hos Eirik, så her er noen bilder.

0.jpg

Den første fisken var en liten tass på 5,1 kilo av den "gamle" rasen. Desverre har et speilskjell falt av.

1.jpg

Bendik i action med Terje som håver

2.jpg

Bendik med en 10+ fisk

3.jpg

Min andre fisk på 7,25 kilo, fortsatt den "gamle" rasen med nydelige speilskjell.

4.jpg

Vekta går sakte men sikkert oppover, denne gang en typisk fransk på 8,83 kilo.

5.jpg

Og så dtt vekta nedover, hva skjer - 6,24 kilo

6.jpg

Første fisken til Anne og den er større enn hva jeg har fått. Begynner å skjelve litt nå - 8,93 kilo

7.jpg

Og tror du ikke Anne dundrer til med en til, denne gang på 12,17 kilo, noe som er ny pers for henne.

8.jpg

Min første 10-kilos, 10,3 for å være helt nøyaktig.

9.jpg

Og endelig, ny pers med en nydelig two-toned skjellkarpe på 16,7 kilo. Fisken var helt utrolig lang, og hadde på det værste et utras på ca 40 meter som jeg måtte holde igjen ved å holde handa på sena.

Ny pers og lykkelig.

10.jpg

En stor takk til Kate og Phillip for et fantastisk vellykket arrangement.

11.jpg

Og her har vi gjenget samlet til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av piscator

Tom Ole: Enormt kraftig hale og stort hode på 16-kilosen din. Målte dere fisken? Slike to-tonede karper er ikke særlig vanlige, og så vidt jeg vet har man ikke med 100% sikkerhet fastslått hva dette fenomenet skyldes. Noen hevder at det skyldes sykdom.

PS: By the way, hva med en tur til frisøren Tom Ole!? [ :P ][ ;) ]

Fris;ren er utelukket. Karpa ble ikke maalt men den var ca 95 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Da er to uker til våren bestillt og jeg gleder meg som en unge. Ser virkelig frem til å komme tilbake til dette idylliske vannet.

Legger her ut noen bilder fra fjorårets tur:

Et lite knippe av gjengen som var med:

161220051150S17mss4aslxHpO1L25.jpg?6

"Naboswimkollega" Fredrik i gang med knyting av rigger:

161220051134gtTld8cSValUgdOTJH.jpg?65

Litt Agn i form av boilies må til:

16122005111583GqUUYePK5G44sM2f.jpg?26

Mine og Swimpartners Charlies oppsett:

161220051153iCcjd3CNAkBlRQuVdA.jpg?21

Mitt oppsett etterfulgt av venting:

161220051128DBLVEof8QHo1lCtqwo.jpg?19

Grillmaster Charlie, grillingen ble det imidlertid slutt på etterhvert etter at enkelte forbandt grilling med fyll og hoiing?

16122005120526GO9ovOw5fLj8.jpg?26

Fredrik i kjent positur, dette var forøvrig før han gikk over til å drikke vin fra spruteflaske:

16122005120535gh4kvh14Ono3.jpg?35

En av vannets innbyggere og en gjest:

161220051126QWupTaT9qiEfmPLArz.jpg?9

Bilde av samme fisk igjen:

161220051102517mgETjWsTnRd8KGS.jpg?66

Vanlig plageånd når man prøvde med mais eller mark som agn:

161220051136cY4sKWRNRPetmKWPMu.jpg?59

En av de mer fargeglade innbyggerne i vannet og en omdiskutert fisk i Norge om dagen:

161220051113By7cbVPKqdqkQ413kd.jpg?42

En av de tre fiskene jeg tok på "New Swim" En swim hvor fisken tok på nærdistanse de lux. Pyjamasbukse eller shorts var vel det jeg gikk i der nede:

16122005120921a9B7448G9TPj.jpg?5

Edit: blåste opp bildene litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.