Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til fluefiske i Belgia/Nederland?


espenkg
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg bor for tiden i Tyskland, på grensen til Belgia og Nederland. Å fiske i Tyskland er ikke så aktuelt på grunn av byråkratiet her, men de to andre landene virker mer overkommelige :)

Er det noen som har erfaringer å dele fra disse? Jeg har forsøkt å lete litt på nettet, men jeg er ikke så stødig i hverken nederlandsk eller fransk, så det blir litt slitsomt å tolke informasjonen etter hvert :hot:

Setter pris på all informasjon, men gjerne spesifikke plasser hvor det er fint med fluestang og fisken er i ørret-familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bor for tiden i Tyskland, på grensen til Belgia og Nederland. Å fiske i Tyskland er ikke så aktuelt på grunn av byråkratiet her, men de to andre landene virker mer overkommelige :)

Er det noen som har erfaringer å dele fra disse? Jeg har forsøkt å lete litt på nettet, men jeg er ikke så stødig i hverken nederlandsk eller fransk, så det blir litt slitsomt å tolke informasjonen etter hvert :hot:

Setter pris på all informasjon, men gjerne spesifikke plasser hvor det er fint med fluestang og fisken er i ørret-familien :)

Har aldri fiska i Ned./Belg. men tok et kjappt søk på nettet. Her har du adressen til noen ti talls put and take vann i nederland.

http://www.hobby-angeln.com/angelgewaesser_holland_seen.php

Trur dette er typen fiske du skal ha forhåpninger om, dersom fettfinner er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maritim; takk for linken! Den var ny for meg. Vet om noen slike steder i Nederland ja, men det var en mye mer utfyllende liste. Ser også det er nevnt en del om Sjøørret og Regnbueørret (Ostvoornsee) i Nederland på den siden og det er jo interessant :)

Belgia er det derimot lite informasjon å finne noe om (i hvert fall på annet språk enn fransk), selv om jeg vet de har en del ørretelver nede mot Ardennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell Arne. Liv i kroppen enda ja, men dårlig med fiske i sørlige strøk. Orker virkelig ikke å ta "jegerprøven" for å få lov til å fiske i Tyskland, så da blir det nabolandene i stedet. Fiskesjuk så det holder ja, så jeg håper på å få roet det verste med en tur til Fosen til fredag :)

Har sett den linken, men der er det mest snakk om private steder med guide og diverse, eller dagskort for €100!. Det er ikke så interessant for min del :(

Endret av espenkg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.