Gå til innhold
Fiskersiden

Vadepakke


SirJames
 Share

Recommended Posts

Hei

Skal prøve meg litt med min 9 fots fluestang igjen og skal ha en billig vadepakke.

Ørret, sjøørrett og kanskje litt gjeddefiske.

Bukse og sko tenker jeg. Er det greit å ha vadejakke også? Hvorfor?

Har ikke peiling på dette.

Er denne brukbar? http://www.xxl.no/fiske/klar-til-fiske/inwater-vadepakke/p/bp/1031769_b

Eller må jeg minst ha dette? http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Vadebekledning/Komplett-vadepakke/Kinetic-Waterspeed-G2-Vadepakke-Kj%C3%B8pt-l%C3%B8st-2298---142754-p0000074139

Endret av SirJames
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der fungerer helt ok...men det kan jo ikke måle seg med dyre greier.

har hatt den gamle modellen av det xxl tilbudet, ble brukt to sesonger med MYE fiske, begynte å lekke rundt knærene men da hadde den blitt brukt mye og gått mye i.

Har den gamle modellen av kinnetic waterspeed buksa til skitt fiske som reservebukse, i fjor og i år og den har blitt brukt en del. spesielt siden den nye loop buksa begynte å lekke etter 4 dagers fiske :(

viss du er på jakt etter ei billig bukse så fungerer disse to helt bra..

vadejakke er jo vel og bra, vanntett viss det regner og mange lommer du får plass til ufattelig masse stæsj som du sjeldent har bruk for :P

edit- ser på xxl at det er den guideline hatch jeg har hatt..men min erfaring med billigbukser er at de fungerer helt greitt..

Endret av S.Niken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfaring med sånne, men en har ofte bruk for å vade litt dypere for å komme til det man tror er godplassen :P

Ja det kan bli kjedelig hvis vannet skvulper over. Men jeg er 1,91 høy og har lange bein. så mulig det hadde funket.

Ser ikke for meg at jeg skal så dypt uansett. Men de er kanskje kalde de hoftevaderne, enn feks kinetic settet fra skittfiske.

Ser at den vadepakken fra xxl har de bare 1 igjen av. I størrelse large.

Men dette settet med jakke ligger under supertilbud hos skittfiske nå: Kr 1499,- Virker da veldig billig.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Supertilbud/Komplett-vadepakke/Kinetic-O2-Vadepakke-OBS--g%C3%A5-opp-1-st%C3%B8rrelse-i-vadejakke-124765-p0000056119

Kanskje litt risky å kjøpe på nett. Burde kanskje ha prøvd modellen i en butikk først ;)

Endret av SirJames
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er billig for allt, men da er du skodd for fisking og vading i all slags vær og dyp.

brukte akkurat den kinnetic buksa ifjor i mange fiskedager uten problemer, blir jo litt klam i sokkene men det tror jeg jaggu du blir i dyre vadere og..

er jo en størrelse guide der, og du kan jo returnere ting om det ikke passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også den der kinetic O2 vadepakka. funker helt greit for meg i alle fall. ville ikke kjøpe et for dyrt sett da jeg ikke bruker det så veldi ofte. Jeg er 1,81 høy å "litt rund" på magen, kjøpte meg L bukse å jakke. Det viste seg å være litt i minste laget, det går men er frykteli vsnkeli å sette seg på huk da buksa blir veldi stram å er litt kort da. Så jeg skal kjøpe et sett til i XL, så skal kona får L settet. Hun er 1,70 ish å passer fint i L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også den der kinetic O2 vadepakka. funker helt greit for meg i alle fall. ville ikke kjøpe et for dyrt sett da jeg ikke bruker det så veldi ofte. Jeg er 1,81 høy å "litt rund" på magen, kjøpte meg L bukse å jakke. Det viste seg å være litt i minste laget, det går men er frykteli vsnkeli å sette seg på huk da buksa blir veldi stram å er litt kort da. Så jeg skal kjøpe et sett til i XL, så skal kona får L settet. Hun er 1,70 ish å passer fint i L.

Ok. Jeg er 1.91 høy og bruker str 44 i sko. Har ikke noe særlig mage. Men må kanskje ha XXL i den kinetic-pakka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.