Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til å velge mellom to fiskestenger


andersha
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen

skal ha meg en ny fiskestang til høyfjellsfiske etter storørreten. Sluker på opptil 20g har til nå vist seg å være mest effektiv og blir da dessverre litt for tunge til beastmasteren min. Har nå to forskjellige stenger(til en meget bra pris) jeg har sett på; BeastMaster 270 7-21g og Lawson Northern Lite 9´6 5-20g. Har som sagt Beastmasteren fra før, men ser at det er flere her som skryter av Lawson sine stenger, i tilegg ser jeg at dem har gjort det bra i div. tester. Så til selve spørsmålet: Hvilken stang ville dere ha valgt? Har fått tilbud på begge to på 700- og 600kr evt noen andre stenger dere ville ha sett på?

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan ikke få fullrost min Fenwich Aetos 8-fot, 2-12 gr. som også er firedelt. Den leveres i en meget smekker stangtube. Den klarer fint kastevekter opp mot 20 gr. Den er i heletatt bra på det meste. Stangen er fin fiske stang, meget lett og presis. Og virker mye stivere en min speedmaster 3-15gr. Men til tross for dette så egner den seg i hele spekteret fra 2 gr og oppover. Jeg har ikke prøvd de stengene som du nevner, men var jeg deg så prøv en Aetos før du bestemmer deg. Jeg vet at mange dansker fisker SØ med Aeto 8-fot, 2-12gr. Jeg selv har dratt opp ørret på over 5 kg på denne stangen. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Skitt Fiske har 1 stk Lawson Norwegian 9' 5-25g nå til 699,- Dette er dog en 5 delt stang. Som også leveres i tube.

Tusen takk for tipset, ble tilslutt denne :) Får prøve noe annet enn shimano denne gangen. Så at det var den siste på lager, for håpe at lagerstatus var oppdatert da jeg kjøpte den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Northern Lite på denne siden kanskje; http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=42&prodid=18070 - 9" 7-28g for 599kr. Fantastisk pris.

Kjøpte selv Lawson Arctic Trout 10" 8-30g der for 999kr for en stund siden. Fantastiske priser. Kan ikke skryte nok av Lawson stanga mi!

Min Arctic Trout kaster alt i fra 8-30g veldig bra! Overrasket over hvor bra den fungerer i hele spekteret.

Endret av wobblus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje ikke superpris på Northern Lite likevel da. Ville kanskje gått for Arctic Trout jeg da. Den er jo klassifisert helt ned til 8g og sluker rundt 20g er ganske optimalt for den stangen. Godt kjøp for 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.