Gå til innhold
Fiskersiden

fiskeguide i utlandet


Christoffer Hagen
 Share

Recommended Posts

heihei :wave:

jeg trenger litt hjelp her, sitter å tenker på hvordan man kan bli fiskeguide i utlandet, vet ikke helt hvor eller etter hva, så enker generelt sett.

noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få til dette?

kunne godt tenke meg å bosette meg i utlandet.

kan jeg kontakte noen?

utdannelse?

kom med idèr/forslag :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør begynne med å snevre deg inn på EN verdensdel i hvertfall og helst et land. Utlandet er et stort sted. ;) Reglene for dette varierer noe helt enormt fra fult frislipp til krav om kurs, utdannelse, sertifisering, forsikring, registrering av virksomhet etc. Når du har snevert deg inn, kontakt offentlig myndighet i gjeldende land og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Erik sier, så bør du nok finne deg et land, og en type fiske du ønsker å bedrive. Deretter besøke og faktisk fiske som turist for å lære deg fiske. Som guide må man kunne fisket bedre (mye) bedre enn turistene. Og da hjelper det lite den erfaringen man tar med seg fra Norge.

Største problemet er vel muligens å få foten innenfor en lodge som trenger en guide.

Prøv å ta kontakt med Tor Ola på Storfangst.no, mener han har vært guide i utlandet tidligere.

Lykke til på jobbsøk. Håper du finner noe. Tanken har slått meg mer enn en gang å bedrevet fiske i utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.