Gå til innhold
Fiskersiden

Fluer og line til fluefiske etter Asp


Sebidola
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg har planer om og prøve meg på fluefiske etter Asp, og trenger noe råd til hva slags fluer og hvilke type liner som blir benyttet til dette fiske. Gjerne tips til en line som kan brukes til både SØ og Asp.

Jeg har prøvd og google temaet, men finner lite om Aspe fiske med flue.

Jeg skal bruke en 9 fot, klasse #7 stang.

Jeg setter også pris på linker til andre forumposter som er relevante.

Mvh.

Seb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte SMS her på forumet siden han har fisket mye asp med flue og fikk dette til svar:

http://www.cortlandline.com/fly-fishing/saltwater/precision-subsurface/clear-camo-intermediate

Sverre: Tror det er den jeg har brukt etter asp og HA, ikke helt 100%, men om det er den så er jeg særdeles fornøyd med den, kaster bra og tilnærmet null minne, selv etter flere år uten vedlikehold.

Fluer: samme som til HA, men gjerne litt større. Mye hvitt og litt rødt og sølv. Ingen grunn til å gjøre det noe vanskeligere enn å bruke klassiske Deceivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte SMS her på forumet siden han har fisket mye asp med flue og fikk dette til svar:

http://www.cortlandline.com/fly-fishing/saltwater/precision-subsurface/clear-camo-intermediate

Sverre: Tror det er den jeg har brukt etter asp og HA, ikke helt 100%, men om det er den så er jeg særdeles fornøyd med den, kaster bra og tilnærmet null minne, selv etter flere år uten vedlikehold.

Fluer: samme som til HA, men gjerne litt større. Mye hvitt og litt rødt og sølv. Ingen grunn til å gjøre det noe vanskeligere enn å bruke klassiske Deceivere.

Takk for raskt svar, jeg skal titte litt på den lina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.