Gå til innhold
Fiskersiden

Mark etter sluk


JosteinD
 Share

Recommended Posts

Mulig er det, men jeg tror ikke det er særlig lurt. Med en senestump og krok inne ved sluken er det stor sjanse for at det surrer seg sammen, noe som reduserer krokingssjansen både på sluk-kroken og mark-kroken i tampen. Ved å tre en trang svivel over en av krokene på treblekroken kan du det til likevel, bruk gjerne en litt stiv sene som fortom til markkroken.

Et bedre oppsett ville være å kjøre bare markkrok bak, eller kjøre standard treble på kroken og knyte på ei opphengerflue foran sluken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lurest og lettest å ta av treblekroken, men ville bare sjekke om det var noen som hadde erfaring med å ikke gjøre det. Takk for svar :)

Kanskje du misforsto svaret mitt, men det jeg mente var at vi brukte to fluer, uten å ta av treblekroken. Det var da ofte vi fikk fisk på den første flua, og dette var ikke noe problem. Men kan være noe annet med sluk/mark, men jeg ville prøvd selv, og fått noen egne erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da misforstod jeg svaret ditt. Det skulle vel ikke være så stor forskjell på om det er flue eller mark som henger etter sluken. Grunnen til at jeg ønsker treblekroken der, er jo at det er "kjedelig" om fisken napper på sluken istedenfor opphenget. Jeg skal prøve neste gang jeg drar på tur, og gi tilbakemelding her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.