Gå til innhold
Fiskersiden

Fornye fiskeskrinet


Odd Harald
 Share

Recommended Posts

Har akuratt startet opp med ferskvanns fiske etter ørret, og ønsker å fornye sluk skrinet mitt litt, fisker så og si berre med sluk, spinner og kaste wobbler. Så hvis folk har et tips om en sluk, spinner etc som ALLTID er med i skrinet når dere skal ut å fiske hadde eg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort phantermartin med gule prikker spinner.

spesial tror det er nr 34

samt noen helt blanke spinnere. gjerne wibrax å phanter martin

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sluker/S%C3%B8lvkroken-Spesial/Spesial-Classic-C-R-D-Kj%C3%B8p-8-sluker-f%C3%A5-en-gratis-slukboks-125414-p0000056768 denne spesialen.

samt rød og blank. å andre utgaver

Endret av steady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker selv med Kuusamo og bruker helst disse fargekombinasjonene når det gjelder spinnere:

Kuusamo KUF Lippa 5 og 7gr: kobber/rød, sølv/rød, svart/gult, kobber/svart.

Kuusamo Balance Lippa 10gr kobber/rød, blå/gull, sølv/rød.

Så "regnbuefarge" når vannet er kaldere.

Jeg er islending så har adoptert fiskevaner derfra. Kuusamo Balance Lippa er "kåret" til ørretspinneren #1 og det som virker der, virker her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere som fisker med mye av det samme som meg, men har noen forkjærligheter jeg vil legge til, som har gitt meg store mengder fisk:

Sluker:

Salamander trout rød/kobber

Salamander trout oransj

Atomsilda rød/svart

Rogerdraget med ørretmønster

Jensen pirken grønn og rød

Spesial sølv, blå og med røde prikker

Spinnere:

Abu droppen sølv

Abu droppen kobber

Vibrax fluorescent oransj

Vibrax hot pepper oransj skje og blank kropp

Beklager at det ble litt mange, men slukboksen min er ganske stor og jeg elsker å bytte mye mens jeg fisker. Ørreten er sær, og plutselig hugger det på rett etter at jeg har byttet sluk, og da biter ofte flere på akkurat den. Grunnen til at det er så mange oransje sluker og spinnere i min slukboks er fordi jeg har god erfaring med at denne fargen trigger treg og lite bitevillig ørret. Men ja: Aura flake grønn og spesial købber/rød er nok Norges mest brukte sluker nå om dagen.

Endret av JosteinD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.