Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøfiske med RC båt


Recommended Posts

Den båten du linker til er fullstendig uegnet, men prinsippet kan fungere. Du ønsker en båt som går sakte (2-5 knop er greit så du kan gi på litt hvis du skulle få fisk) og som har stor oppdrift så du ikke risikerer at fisken drukner båten.

Ideelt sett bør du holde i stangen selv, og så bare ha en utløser på båten så du kjører eventuell fisk selv. En liten mast på båten så du får utløseren litt opp vil være en fordel, og du kan da snu og vende med båten uten problemer. Med utløser og egen stang er du dessuten tilbake i begrepet "sportsfiske", som kan være et poeng i seg selv. ;) Det finnes allerede flere slike båter på markedet, de finner du (selvfølgelig) i US-nettbutikker, men det bør ikke være noe problem å lage selv. Se tråden til Cral om modellbåt for å logge data med, hvor han lager en båt fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med et par av de som har uttalt seg tidligere; Bruker utløserklemmer av samme type som man bruker på planerboard, og ideen til Erik med å få det litt opp er nok lurt.

Er ikke sikker på om jeg ville støpt en ny modelbåt til et slikt prosjekt, mye god tips å hente fra de som bygger "redningsbåter" (rc rescue boats)

Enkle og billige båter som går sakte.

Den du linker tror jeg ville være vanskelig å få til å gå sakte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.