Gå til innhold
Fiskersiden

Sene til juksahjul


 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på hvilken sene dere anbefaler til juksahjul fiske etter stor sei og torsk? Bør man kun bruke mono eller kan man bruke sene med fargekoder slik at man lettere finner korrekt dybte der fisken er i henhold til ekkolodd. Regner med lineteller\meterteller ikke brukes på juksahjul?

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk 1.40 på hjulet å 1.10 få fortom der makk å pilk er.

ett helsikke om nylon er for tynn når du skal holde den

lengda er bare å ta ca hvor lang en runde på hjulet er. så telle når su slipper ut. evt tusj som bemerket tidligere.

Tror dette er absolutt minimum jeg ville brukt om jeg noengang ville fiske uten stang. 2-3 storseier på samtidig vil fort ødelegge en fortom på 1.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en tøyelig litt lang farget plastremse liggende strategisk til i nærheten av hjulet. når fisken hugger legger du plastremsa over hjulet og låser den fast med neste tørninger av snøret når du tar inn. Når du så slepper ut igjen er det bare å la det gå til plastremsa løsner.... du er nå å samme dyp som fisken tok sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til dere som har fisket med juksahjul etc:

1. Bruker dere røde gummimakker til storsei? Leser på forumet om noen "Seiskjeer", men fant ikke noe når jeg googler, noe spesielt navn jeg må søke etter? evnt noen som har link til disse?

2. Hvor stor lengde har dere mellom hver makk\skje? Og hvor mange makk\skje bruker dere pr juksahjul?

3. Jeg har svenskpilk på ca 800 gram, bør jeg gå for noe annet nederst? f.eks et lodd eller jigg?

4. Andre tips?

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.