Gå til innhold
Fiskersiden

billig og god skyteline


cannonbang
 Share

Recommended Posts

Hei

Etter årets første tur etter laks, forøvrig resultatløs pga sol og varme, så har jeg lyst til å dele dette utstyrstipset med dere.

Jeg kjøpte ei ny snelle, og skulle legge på line på spolene til denne. Som bakline la jeg på den gule sena de selger på biltema, jeg hadde en pakke med 200m liggende. da jeg la den på snella, så syntes jeg den minna litt om amnesia sunset-linene som enkelte bruker til skyteline. lina var glatt og myk, og etter å ha dratt etpar meter mellon fingrene så ble den helt rett og fin. Rio slickshooter. lina ble liggende i utstyrsboksen, og jeg ga denne biltemalina en sjanse istedet.

Det var slett ikke dumt, den var helt uten minne elller krøll etter etpar kast, og den var glatt og fin. Med den nye 16-foteren så klarte jeg speykast på godt over 30m med denne skytelina.

til en pris på under en 50-lapp for 200m, så er dette endel billigere enn 30m skyteline til 2-300kr

Knutestyrken var også veldig god, og til denne prisen så la jeg på 100 m, slik at hvis det skulle opstå "uløselige knuter" på den, noe som skjer en gang i blant, så er det bare å kappe vekk stykket mellom klumpen og knuten, og skjøte sammen igjen, uten å måtte bytte lina.

Håper dette kan være til nytte for noen, og fortsatt god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.