Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance CHIRP eller ei?


thoger
 Share

Recommended Posts

hei

Henter opp denne, da den handler om det som jeg har tenkt å spørre om, nemlig swingere.

Har nettop kjøpt en lowrance elite 5x chirp. De bestilte jeg med 50/200/455/800 hybridswinger. Men den jeg har fått med ser ut som en 83/200/455/800 swinger ut fra de bildene jeg har funnet, denne 46731.jpg

Den har også samme nummerne på tagen på kabelen som thoger skriver, untatt at det ikke står sylvester etter nummeret.

Leveres denne også som 50 khz swinger, eller blir jeg prøvd lurt her. Selgeren sier de har sendt med en 50 khz hybridswinger, men jeg får ikke testa det før til påsken. Er det noen måte å identifisere den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/200 kHz HDI ser slik ut

hdi%2050-200%20skimmer_zpszs9xasfa.jpg


I følge Navico sin egen nettbutikk

http://store.navico.com/Products/000-10977-001


Mener å huske at brakett og selve svingeren kan tas fra hverandre på 83/200 utgavenutgaven (for åå bruke trollingmotor brakett), vet med sikkerhet det ikke er mulig på 50/200 kHz HDI.


Her er et bilde av alle Lowrance hekksvingere

Nr 1 er 50/200 kHz HDI og nr 3 er 83/200 kHz HDI

LowranceTransducers.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk allikevel, erik

Abbor har også kommet på banen her, og har bekreftet at denne giveren med kabelinngang foran og avtagbar brakett kun leveres som 83/200/455/800 khz hybrid. Den med 50 khz lavfrekvens er mye breiere, rundt 80-90 mm etter det jeg kan se av bildet, og har fast brakett og kabelinngang på oversiden bak braketten. Skal ta kontakt med selger igjen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Litt oppdatering. Nå for etpar timer siden fikk jeg tlf fra nettbutikken jeg kjøpte ekkoloddet fra, før jeg rakk å sende ny mail til de. De hadde kommet i tanker om at jeg kanskje hadde rett i går, og dette ble vi enige om, takket være erik og abbor her så kunne jeg bekrefte at det var en 83/200/455/800 hybridgiver jeg hadde fått. de skulle sende den riktige så fort som mulig, og ta den andre i retur.

Igjen, takk for god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen

Det løste seg greit. Nå har jeg fått riktig giver, og den andre er sendt tilbake. Nettbutikken, ramotech i bodø forøvrig, reagerte ganske kjapt og ordna opp, men de hadde ikke giveren på lager i bodø, så det, og det at det var i romjula gjorde at det tok en dag eller to extra. Men servicen har vært topp med tilbakemeldinger og beklagelse på mail. Så jeg er fornøyd med behandlingen, og har ingen betenkeligheter med å handle der en annen gang

Igjen, takk for hjelpen, abbor og erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.