Gå til innhold
Fiskersiden

Stangfiske i/ved Arendal


Dilbert
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er for tiden på ferie i Arendal, og kan tenke meg å vekke interessen for fisking som var til stede da jeg var mye mindre enn det jeg er nå. Slang med meg fiskestanga i bilen.

Men er det noen som har noen tips til gode plasser å stå med stang (saltvann)? Er ikke ute etter noen spesiell fisk.

Gjerne mer detaljerte steder enn f.eks bare Hove. (bruk gjerne PM hvis du ikke vil avsløre stedet for hele verden, er som sagt bare på ferie og kommer ikke til å sladre :). Bilder fra gulesider eller lignende hadde vært knall.

Gjerne steder på Tromøya eller ved Eydehavn/Buøya-området da jeg har tilhold i nærheten.

Trenger også tips til når det er best å fiske, og evt hva slags sluker som er bra (fiskekroksamlingen min er ikke helt up-to-date for tiden).

Takker for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv... Buøya. Deer har du fisleplasser etter det meste. Hvis du vil fiske med flue etter SØ så er jo hele øya bukter og odder... Agnfiske etter flatfisk så stiller du seg i en av vikene med sandbunn, og hvis du vil fiske lyr så går du der fjellet går bratt ned i vannet (mot tromøya) Det er også fint å stå utpå Furuholmen... Ba kjører du til parkeringsplassen ytterst på buøya og tar stien gjennom skauen... hvis du går over 2 broer som er bygd mellom holmene der ute så kommer du til slutt til en betong brygge der kan du stå og fiske etter det meste (men ikke forvent noen stor-torsk på denne tida av årer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Kan vel kanskje oppdatere denne tråden litt... Fikk et par fisketurer i år også, begge på Buøya (eller nærmere bestemt Skarsholmen rett på utsiden av Buøya).

På plassen der jeg stod i fjor (og fikk et par/tre fisker) lå det en båt, så da måtte jeg flytte meg litt lengre ut på holmen. Fant et lite (svaberg)platå en meter over vannet og hvor det gikk rett ned en del meter.

Den ene kvelden fikk jeg først tre makrell de første tre timene og var på vei til å pakke sammen. Men før jeg gjorde det skulle jeg kaste fem ganger til. Og på det siste kastet bet det til. Og den neste timen bet det på seks makrell til. Grei størrelse på fisken, og artig å få det opp på land. Det ble makrell til middag dagen etterpå...Juli23_ 813.jpg

Min andre tur var fiskedebuten til min fem år gamle datter, med nyinnkjøpt fiskestang. Hadde sett en del fisk av grei størrelse helt inntil land da jeg fisket noen kvelder før, og tenkte at dette var typisk berggylt-område. Hadde sett på youtube-kanalen til Hooked om hvordan man kunne få de på kroken, så jeg tok med noen reker. Det ble veldig suksess, fikk seks fisk på en times tid, fire berggylte, en blåstål (aldri sett den før, artig fisk) og en lyr?. Tre av berggyltene var relativt små, så de ble kastet ut igjen. Burde gjort det med de tre andre også, men vesla var meget bestemt på at de skulle tas med hjem.

Juli23_ 377.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.