Gå til innhold
Fiskersiden

torden og båt


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Tenk : Hvor mange ganger er fiskere eller folk i båt blitt truffet ? Jeg seiler , kjenner mange som seiler. Jeg fisker , kjenner mange som fisker..Både seilere og fiskere bruker karbon ( mast eller stang) Overdreven frykt , kan jeg si :) dog ikke moro å være der midt imellom...Elektronikken kan allikevel få seg 1 smel.

Det er farligere å golfe , mer en bevist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Langesund da de to personene fikk seg en smell, faktisk var jeg rett bortenfor den båten det gjaldt. Vi følte det slo ned ekstremt nærme båten hele tia, men det gikk bra. De som fikk en karamell, hadde visstnok stått nedi vannet slik jeg forstår det.

Men man skal ha respekt for lyn og torden, man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Langesund da de to personene fikk seg en smell, faktisk var jeg rett bortenfor den båten det gjaldt. Vi følte det slo ned ekstremt nærme båten hele tia, men det gikk bra. De som fikk en karamell, hadde visstnok stått nedi vannet slik jeg forstår det.

Men man skal ha respekt for lyn og torden, man vet jo aldri.

Man skal ha respekt for naturen , ikke minst havet ( har plukket en god del lik i tidligere yrke som sjøreddningsmann) .Men : Foretrekker mye vind, lyn og torden , en det som skjedde hos oss i Arendal for noen uker siden : Skypumper. F***n for noen krefter !!

Edit : Jeg kommer aldri til å glemme den ene gangen jeg hadde begge sønner om bord. Svære bølger ( 6 - 10 meter) kom fra intet ( antageligvis fallvind) og langt ut til havs... Var jeg redd ? Ja!! Håpet jeg at maskinen holdt ? Ja !! Hva gjorde ungene ? Den ene sov i kabinen og sa ( før hen sovnet) at det minte ham om når han var liten og jeg vugget ham... Den andre trente skatebord og balanse på rekka ( mens jeg var livredd) Lite skjønte de at pappa tok en "spansk en " på nesten 15 nm for å ri bølgene og for å bringe dem levende til lands...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er jo rimelig eksponert når man sitter i en båt, men kanskje ikke noe særlig verre enn å være på fjellet? Husker vi var i Spania for ti år siden. Vi leide en husbåt på Ebro, og vi satt oppankret ute på elva da det satte i gang med et voldsomt tordenvær. Lufta var så ladet at det gnistret fra stengene som sto radet opp langs ripa. Vi fant det tryggest å holde oss innomhus, og langt unna stengene. Grutle fikk et mallerun mitt i de verste tordenbygene. Han og Cato B dro utpå i den lille aluminiumsjolla som fulgte med, der han satt og kjørte fisken mens det bokstavelig talt lynte rundt ørene på ham. Han mistet fisken, men det gikk jo likevel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.