Gå til innhold
Fiskersiden

ørretelv, vest finnmark?


ViktorS
 Share

Recommended Posts

Neither of you are helping...

Er en del elver her, de jeg har sjekket ut, har vist seg å være små bekker... En annen ting er at jeg har ikke tid til å fyke vestfylket rundt for å lete etter elver, da jeg er alene med sønnen min annenhver uke, og jobber en del ekstra når jeg ikke har han. Så hadde håpet på å få noen konkrete tips, slik at jeg kan brule tiden på å fiske i stedet for å lete etter noe som forhåpentligvis noen andre kan hjelpe meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forberedelser må man jo stå for selv. Hvilke fluer osv. Skal du dra opp dit bør du i det minste ha en backup plan. Noen minutter på gule siders kartverk vil ikke være bortkastet. Vannstand ol kan man få før man er der og oppdager at elva er ei tørr renne.

Man må allikevel vite hvor man skal kjøpe fiskekort og de kan fortelle om vannføring og fluevalg osv. 1/2 time brukt kan være 10 timer spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forberedelser må man jo stå for selv. Hvilke fluer osv. Skal du dra opp dit bør du i det minste ha en backup plan. Noen minutter på gule siders kartverk vil ikke være bortkastet. Vannstand ol kan man få før man er der og oppdager at elva er ei tørr renne.

Man må allikevel vite hvor man skal kjøpe fiskekort og de kan fortelle om vannføring og fluevalg osv. 1/2 time brukt kan være 10 timer spart.

Ikke mange elver her oppe manntrenger fiskekort i, så tviler på at veldig mange innehar så mye info om vannstand. Er så vidt jeg vet kun lakseførende elever her oppe pluss noen enkeltvann som trenger fiskekortinnehav.

Men gule sider er flittig brukt, og har havnet på noen bomturer, desverrem derfor jeg lurer på om noen har noen konkrete forslag ril meg!:)

Jeg kan jo også ta med meg sønnen min på 4 år, men tror ikke det blir så populært å dra han med på bomtur etter bomtur ;) da blir han nok heller å starte med narkotika og hor i stedet foe å bli med pappa på fisketur når han blir konfirmert ;p

Endret av ViktorS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.