Gå til innhold
Fiskersiden

Halvferdig oppussingsobjekt


nordmøring
 Share

Recommended Posts

Det fine været vi har hatt i sommer er ikke helt etter min smak. Alt over 20 grader er for mye for meg og jeg tilbringer heller tida innendørs med noe fornuftig. Denne gangen fant jeg frem ei castingstang som jeg kjøpte brukt for flere år siden. Meningen var å bruke den til kasting fra båten. Det ble en tur tror jeg før den forsvant stille bakover i stangstabelen. Har etter hvert ryddet unna mye skrot og den dukket etter hvert frem igjen.

Stanga er ei Tsunami, tredelt, 7' med kastevekt på 21-56 gram. Korken var grå og skitten med diverse fiskeskjell fra arter som i alle fall jeg ikke hadde fått den ene gangen jeg hadde den i båten. Blårens i store mengde gjorde underverker med møkk og litt pirking med neglene fjernet fiskeskjella. Deretter sto ringer og dårlige surringer med gulnet epoxy for tur.

Har gjort noen heller vanskelige surringer i det siste og bestemte meg derfor for å gjøre denne stanga så enkel som mulig. En Spider som hovedsurring med bare hvitt og brunrødt på midtdelen. Svart og hvitt som undersurring og en brunrød tråd i oversurringen på en tigersurring forran forgrepet.

2103_zps9ba6ce10.jpg

2109_zpsdb0c3682.jpg

2101_zpsa4368a08.jpg

Nye ringer og dekaler ble bestilt til denne og flere andre stenger. Og alt er forsvunnet under transport uten at noen tar ansvaret. Originalringene ble derfor surret på og fikk et stygt lag epoxy da det ble tur på havet for et par uker side. Desverre ble det ikke annet enn småfisk, med en torsk på sirka fem kilo på topp, med stanga på denne turen. Men, det kommer flere sjanser til å få prøvet den skikkelig om ikke alt for lenge. Får håpe ringene er dukket opp til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.