Gå til innhold
Fiskersiden

Ny ørret-fisker, har eget vann med 200-500 grammere


scampern
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Har tilgang på eget vann med småfisk, så tenkte det kunne vært moro å prøve seg litt der og se om jeg kan lure noen av dem.

Hva er beste strategi nå i august/september? Er vel ikke lenge før de skal gyte så da biter de vel ikke?

Størrelsen på de som bor der er ganske beskjeden, rundt 200-300 gram på de aller fleste men det finns også halv-kilo fisk inne i mellom.

Tanken er at vi må klare å fiske opp litt småfisk med garn når vi er der, for å få opp kvaliteten på fisken, men før den tid:

Hva slags redskap bør jeg bruke? små fluer og dupp? Hva spiser disse småtassene? Vil små sluker kunne funke som ligner på små sjøørret yngler på de større individene? Mark? Har ikke snøring.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å prøve seg ved elv utos nå på høsten som ørreten trekker mot elvene for å gyte.

Kobber i solskinn og blank i overskya vær er et godt tips enten det er sluk eller spinner..

Ellers hjelper det alltid på alt å være en blidfis :) :) :)

Skitt aurejakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser alt de klarer å få i kjeften, bruk noe blankt eller kobber.

jeg kasta en 25gr spinner i tinnoset for 1 mnd siden i håp om å få irritert en av de svære jævlane jeg vet står der innimellom (2-3kg+++).

men neida.. en liten tass på snaut 100gram glefsa over den ENE kroken på trebelkroken.. grådig fisk detta.

Endret av Christoffer Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.