Gå til innhold
Fiskersiden

Farge på gummimakk!


krishau2803
 Share

Recommended Posts

Hei :) Har kjøpt forskjellige typer ferger gummimakk. Blå, gul, rød, grønn, orange, sort og hvit. Men hva passer best sammen? Skal ha 2 gummimakker og en pilk. Har sitt mange som bruker rød og blå... Hva mener dere? Hva er det beste fergene til

Torsk ?

Sei.?

Lyr?

Skal fiske fra båt :) Snart en konkuranse her på Haugalandet (nordsjøfestivalen)

Håper på svar!

Kristian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under NM i havfiske brukte jeg rød nærmest hele tiden, ikke at jeg er noe "mester" i havfiske enda. Mye er teknikk, da var det fart seien ville ha. Klarte å nesten å holde tritt med de beste siste dag etter jeg forstod hva fisken ville ha (fart).

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummimark er faktisk 1 norsk oppfinnelse ( yrkesfiskere) Skulle gjerne vite hvem som fant på det :) Effetivt som f**n . Her er det bevegelse som teller. Farger kommer i neste rekke og ifm med dybden og lysforhold. Fisker man dypt , kan man nesten bruke bare svart eller blått isteden for rødt eller gult ( selvlysende også , selvfølgelig) Er det dagslys der man fisker, vel da kan tom hudfarget være avvgjørende... Sølv eller glitter er 1 killer om det er nok lys til å reflektere ...Det er allikevel silueten og bevegelsen som tirrer fisken til å bite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.