Gå til innhold
Fiskersiden

Agepoch braid


Mofassah
 Share

Recommended Posts

Min gamle Okumasnelle gikk ad undas forleden, så jeg vil skaffe meg en Shimano TLD 20, og da tenkte jeg det var på tide å kjøpe nytt snøre også.

Jeg fant dette snøret her på eBay:
Agepoch Super Strong Dyneema Spectra Extreme PE Braided Sea Fishing Line (litt av et navn)

Er det noen som har prøvd dette snøret, og er det gode greier? Prisen er det i hvertfall ikke noe å si på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

bruker denne lina selv på flere sneller, og er fornøyd med den. hvis du skal litt opp i dimensjon, 40-50 Ib, så vil jeg heller anbefale denne fra samme butikk, den er glattere enn den med 4 tråder. Jeg bruker denne på ei tica 16

http://www.ebay.com/itm/8Strands-100M-300M-500M-1000M-Yellow-PE-Dyneema-Braided-Sea-Fishing-Line-/201011138280?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2ecd328ee8

dufår den fra samme butikk

de leverer forøvrig ganske kjapt, og servicen er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den jeg linket til var 8-strands, for det var det jeg søkte på, men det er jo litt tynt med info, så takk for tipset, da går jeg for den du anbefaler. Den var litt dyrere, men under 300 kr for en kilometer 50lbs/0.36mm er jo uansett veldig billig. Forrige gang jeg kjøpte snøre, for ti år siden, var jeg veldig fornøyd med å finne et snøre for 1000 spenn for 500 meter, så det har jo skjedd noe med prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... man får hva man betaler for... Personlig så legger jeg heller litt mer penger i snøret og føler meg sikker på det. kjøpte en slik spole en gang i tiden å det var iallefall bare møkk. Kvalitetsmessig så virket det som det var produsert av resirkulerte klær...

Endret av halvorhg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at Dyneema og Spectra er fibertyper som kan sammenlignes med f.eks. Gore Tex. Uansett hvilket merke du velger, så vil alle Gore Tex-jakker være like vanntette (utenom i sømmene så klart), og det er det samme med Dyneema og Spectra. De er akkurat like sterke og har de samme egenskapene uansett hvem som har flettet det sammen. Når det gjelder fiskesnøre, så er det vel ikke så veldig mange ting som kan gå galt, så lenge styrken og elastisitet (eller mangel på såden helst) er gitt av fiberet det er laget av. Så at det skal være så farlig å kjøpe dette fra en velkjent leverandør, det er jeg ikke så redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.