Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Aernos-Japansk modell?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg skulle akkurat til å kjøpe meg 2014 mod Shimano Aernos 2500 fa da en kompis tipsa meg om denne langt billigere modellen.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Haspelsneller/Shimano-frontbrems/Aernos/Shimano-Aernos-2500-Japansk-utgave-150776-p0000082196

Japansk modell står det....er dt noen har som vet hva det betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....så i realiteten koster de ikke mer...men faktisk mindre?

Er dessverre ikke et ukjent fenomen at butikker "prisjusterer" varer for å få tilbud til å se ut som en langt bedre deal enn det de i realiteten er. Her bruker butikken veil. pris fra importør som "førpris" - selv om det er usikkert om de noen gang faktisk har solgt snella til den prisen.

Det eneste du kan være sikker på er at butikken alltid tjener penger på det de selger. Du som kunde kan i beste fall være heldig å treffe produktet på sin laveste utsalgspris.

Til Aurejeger:

Lite info å hente om den "japanske" modellen annet enn at den har færre lagre, som nevnt over. Men det er garantert andre betydelige forskjeller da den koster ca. bare halvparten av en Aernos FA. Prismessig ligger den hele fire hakk under Aernos FA på Shimano`s "rangstige".

Den er altså billigere enn både forrige og siste generasjon av Exage og har ca samme pris som Nexave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det har skjedd en feil med før prisingen til skittfiske på Aernos tilbudet. De har aldri solgt disse til veiledende pris. Og kommer nok aldri til å gjøre det heller :) Skitt Fiske er ikke kjent for å bruke slike skitne triks i tilbuds prisene sine. Det er første gang jeg ser. Men som lystfisker skriver, så er dette dessverre vanlig praksis rundt om. Men om det står førpris så må butikken på et punkt faktisk ha solgt varen for denne prisen så vidt meg bekjent. Derimot kan de henvende til veil pris i stedet. Noe som ikke trenger å ha relevans med butikkens faktiske utsalgs pris over hodet.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa folkens :)

Jeg konkluderer med at den japanske modellen ikke er noe for meg...jeg har med årene utviklet en viss kresenhet når det kommer til fiskesneller og stenger og satser heller på den nye Aernos fa 2014 mod.

Jeg har brukt en 2005 mod på den ene BeastMasteren som jeg bruker mest i sjøen frem til nå, så det blir morsomt med en oppgradering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.