Gå til innhold
Fiskersiden

ny sene ....


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Nå er det jo sånn at jeg trenger ny sene... har bare brukt trilene 0.20mm og dette har funket utrolig bra ! men jeg har hørt mye positivt om fireline! derfor har jeg lyst til å prøve dette.. dette skal holde til abbor og ørretfiske , og som ikke må slite hvis jeg får en ørret på 400g

Desverre er det en god del gjedde i vannet også.... som ikke er reint sjeldent at jeg får under abbor og ørretfiske..

tenkte på denne her i 0,12mm eller 0,15mm :

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sene/Multifilament/Berkley-Fireline-Flame-Green/Berkley-Fireline-Flame-Green-270m-Verdens-mest-kjente-og-brukte-superline-146217-p0000077618

alle svar mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 0,12 mm og kjøp deg en en rull 0,30 mm mono som du bruker som fortom. Da har du jo en lite sjanse til å berge gjedda.

Må vel ha stålfortom for å fiske gjedde, men vet ikke hvordan det påvirker ørret og abborfisket.

Bare for å ha det sagt. Om du ikke behøver de ekstra meterne med kastelengde som fireline vil gi deg så er det ikke sikkert at du vil bli mer fornøyd med fireline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireline gjør jobben den,har det på fler av snellene mine som jeg bruker på abbor/smågjedde og mistet faktisk ei gjedde på ca 100 cm ved båtsida pga jiggen hadde kroket dårlig nå i sommer :growl:

Dette var på Fireline 0.10 og Shimano Forcemaster 7-21g så jeg hadde jobbet ei stund for å si det sånn,hehe!

Eneste jeg syntes trekker litt ned med Fireline er at den "synger " i stangringene under innsveiving med litt motstand,men det er kun en bagatell da! Sterk og "død" med null strekk,men ikke glem å knyte riktig! Nytter ikke med vanlig slukknute for den glir opp igjen!

Ellers er Sufix Gore 832 mitt førstevalg hvis jeg skal skifte på snellene mine nå...

Lønner seg med litt fortom uansett da,men hvis vannet ikke er helt klart så er det ikke så viktig egentlig...

Endret av Wobbla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.