Gå til innhold
Fiskersiden

Stor ørret i liten bekk


Snikbekk
 Share

Recommended Posts

Hei,

Måtte melde meg inn på forumet her bare for å spørre om dette. Håper noen har svaret!

Var i går og fisket i en liten bekk, aldrig hørt om noen som har fått fisk der, eller fisket der i det hele tatt, men bestemte meg for å prøve. Fikk ca. 20 stk første timen på mellom 50 og 350g. Men plutselig i en liten høl jeg akkurat hadde plukket 3-4 små fra og kastet sikkert 30 ganger i, satt det på en "kjempe" av en ørret. Trodde ikke mine egne øyne, men kjørte den i et par minutter og siden jeg ikke hadde hov hoppa jeg uti for å få tatt den. Fikk tak i den, men den klarte å bykse seg løs. Denne var i 2,5 - 3 kg klassen. SPØRSMÅLET lyder; er det sannsynlig at denne står i samme lille kulp neste gang jeg drar dit, altså innen et par dager. Eller har den stukket av for aldrig å bli sett igjen?

Takk for bra forum med mange gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper uansett den er der for å gyte, så om du fortsatt har lyst å fiske på stor fisk i det vassdraget så kan det være en ide å la den være.

Ja, la den spre sine gener. Mye tyder på 1 hann som er tidlig ute ( som de fleste hanner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og jeg vil bare minne om at det fremdeles er LOVLIG å fange fisk til eget matbord i dette landet.

Hva skal man si... Unødvendig å quote meg for å si noe som ikke har sammenheng med mitt innlegg. Vil minne deg om at det er LOVLIG å HÅPE akkurat hva man vil. Men finnes desverre mange som ikke skjønner hvor dumt det er som sportsfisker å ta opp stor fisk med gode gener som faktisk bare står å venter på å bringe dem videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker det trolig at dette er et vann hvor ørretens eksistensgrunnlag er truet eller indikerer mannens historie ett vassdrag med svært god (om ikke "for god") reproduksjon? Han har nettopp fortalt at han i løpet av "første timen" dro opp 20 ørret fra en liten bekk på fjellet, blandt annet 3-4 små fra samme lille kulp som denne voksne fisken sto i......

Det jeg ikke skjønner er hva i all verden som fikk deg til å trekke opp catch&release-kortet like kjapt av lomma som enn småilter kretsdommer i fotball?

Får da være måte på C&R hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.