Gå til innhold
Fiskersiden

Trist syn av laks tatt i Snillfjord liten elv


-morten-
 Share

Recommended Posts

http://www.avisa-st.no/nyheter/article10081529.ece

Det er trist og ingen tvil om hvorfor fisken er slik.

Den eneste gode og sikkre løsningen er å ha lukkede mærder eller anlegg på land! med det store antall oppdrettsfisk som rømmer hele tiden, så er det miljøkriminalitet på det aller værste etter mitt syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personleg trur jeg ikke på at oppdrettsnæringa frivilligt flytter til lukka anlegg, Heller da etter en svær konkurs i heile virksomheten her i Norge, vilket dog kan skje om bare noen få år om virksomheten fortsatt drives slik den gjøres nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg skjønner ikke hvorfor oppdrettsnæringa ikke vil gjøre noe med dette. Jeg har en kamerat som har solgt og montert Lakse dokker i stål til mange små, med ingen problem. Der har dem full kontroll med mating/avfall og kontroll av lus. Så hvorfor tviholder oppdretterne med disse notene som revner og lager så mye styr????  Mulig jeg er langt over mine bredder nå, men har sett med egne øyner både resultat på fisk og profitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre sånn at alt handler om pris.. Et plastrør med not er tross alt mye billigere og enklere å håndtere!  Konsesjonene i fjordene våre er snart fylt opp, men næringen drar bare lengre ut i havet.  Jeg støtter opdrettsnæringen, men miljø og sikkerhet får dem strykkarakter på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at dem har lov å fortsette med disse notene som revner hele tiden. Det skulle vært med lov at dem skulle brukt en dokk. Men det er som du sier det er profitt det står på. Han som jeg kjenner har ikke hatt lus eller rømning etter han fikk en sånn dokk. Men men. håper bare vi slipper så mye oppdrettlaks opp i elvene :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.