Gå til innhold
Fiskersiden

Hva har skjedd med termosen min?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg har brukt en Eagle Products ståltermos i et par år nå, og synes den har begynt å bli veldig varm på utsiden og kaffen må drikkes fortere og fortere med tia for at det siste i termosen ikke skal bli rimelig lunka.

Termosen har kommet greit ut i test og jeg kan ikke huska å ha mishandlet termosen noe nevneverdig.

Ei heller vet jeg noe om hvordan en slik ståltermos er bygd opp inni eller hva som har skjedd inni der.

Om noen av fiskefolket kan hjelpe med å oppklare mysteriet setter jeg stor pris på det så kanskje jeg ikke gjør samme feilen når jeg snart må kjøpe ny.

Hva er det vanligste årsaken til overnevnte symptomer?

Kan den ha fått seg en smell om den har velta eller falt på et svaberg?

Er i så fall det nok til å ødelegge den varmeisolasjons greia som skal holde varmen inni og ikke utenpå?

Og sist men ikke minst...kan den reddes?

Skitt fiske og varm kaffe ønskes alle sammen :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart den kan reddes for deg da Eagle stål termos har 20 års garanti og du skal derfor kunne hente ut en ny :D

Det som har skjedd er at isolasjonen "lekker" og derfor klarer den ikke å holde på varmen som tidligere og utsiden blir også varmere, ett typisk tegn på at den har fått type støt eller behandling som den ikke tålte.

Den har nok sannsynligvis fått en uheldig trøkk på ett uheldig sted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis støt fall eller annen røff behandling som har forårsaket dette. Jeg hadde en phoxx termos som dette skjedde med etter en mnd tid. Denne ble kun brukt som kaffekanne hjemme, og har ikke fått noe mer støt en å bli satt ned på teppe. Termosen ble etter 15-20min så varm at jeg ikke kunne holde i den.

På den annen side, så er det vel lite sannsynlig at en fabrikasjonsfeil i isolasjonen viser seg først etter et par år.

Men har termosen fått støt eller falt, så dekkes ikke slik av garanti. Slikt er selvforskylte skader som kun dekkes av forsikring. Aldri av garanti:)

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.