Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til micromeite?


Nimanna
 Share

Recommended Posts

Hei fiskevenner!

Jeg er en ordentlig amatør som har lyst til å starte med litt micromeite etter ulke, tangbrosme, flyndre og alle de andre skapningene som bor i havet. Jeg trenger derfor en stang, snelle og sene som passer til slikt fiske - noen som kan hjelpe meg?:-)

OPS: så først nå at det var et eget forum for kystmeite, tråden min skulle selvfølgelig vært der. Beklager!

Endret av Nimanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hapsel UL (ultra light) stenger er ett alternativ. Disse kommer i flere i lengder. Så har du også følsomme isfiske stenger disse er gjerne noe korte.

Personlig bruker jeg en lett kort Fishmore isfiskestang, har alltid vært meningen å gå over til en Kinetic Devilfish UL som det skrytes en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetiv devilfish UL på 4 fot er perfekt. Vet ikke om den er mulig å skaffe, men stikk innom din lokale utstyrs-pusher og pek i katalogen så bør det ordne seg. Ellers synes jeg fishmorestanga som nevnes også er et veldig godt alternativ ilag med alt annet som er litt lett. Ofte en fordel med ei stang som er lang nok til å kunne fiske litt ut fra deg og av og til.

Dette ikke akkurat fluefiske etter tarpon så det blir litt "man tager hva man haver".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man jo se på Microfiske som veldig mye forskjellig, men i mitt hode er microfiske veldig ofte kikkfiske. Blindfiske med små agn ender som oftest med veeeldige mengder agntyver. Bergnebb, små berggylt, svartkutlinger og annet diverse er veldig tallrik i forhold til de "spennende" artene.

Bergnebb og svartkutlinger kan jo være artig nok for en nybegynner, men blindfiske er ikke det beste om man er litt kresen på artene man er ute etter.