Gå til innhold
Fiskersiden

Pay it forward - Karmatråd her på fiskersiden?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg har i tillegg til her på fs en profil på fjellforum.no

Der er det noe som kalles "Karmatråd (pay it foreward)

Ettersom jeg stadig leser her på forumet at folk har ditt og datt liggende og andre trenger ditt og datt tenkte jeg dette muligens kunne være noe for oss her på fs.

Dette er ikke en kjøp/salg tråd, men en tråd der folk kan gi bort ting som bare samler støv til folk som trenger det.

Det er ikke meg som har laga tråden ei heller reglene, jeg bare videreformidler det jeg synes er en god ide. Tråden og for øvrig flittig brukt og folk virker fornøyde.

Her er en link til tråden: http://www.fjellforum.no/topic/31447-karmatr%C3%A5den-pay-it-forward/

Her er et utdrag fra "Karmatråden" så kan jo dere andre her på fs se om det virker attraktivt.

:)

Nå er det på tide å starte en karmatråd her. Tanken bak dette er at vi har alle utstyr som vi ikke bruker som andre kan bruke. Hvis det er noe som blir annonsert i denne tråden så kan du si "jeg tar den", og få tilsendt hva det nå her for senders regning. Men dette kommer med en betingelse, du må selv da poste noe utstyr du selv har og sende det (og betale porto) til den som "tar" det du har.

  1. Du må være aktivt deltakende på FF for å delta i Karmatråden. (~50 meldinger)
  2. Tingen som tilbys er gratis og avsender betaler portoen.
  3. Mottaker må sikre seg karma ved å tilby en ny gjenstand innen 3 dager av å ha bedt om en gjenstand selv.
  4. Første forummedlem som legger beslag på en gjenstand får den. Send din adresse til avsender på PM.
  5. Du kan ikke legge beslag på mer enn en gjenstand innenfor en uke.
  6. Du kan ikke be om en ny karmapakke før den du har tilbudt er blitt tatt.
  7. Hvis du tilbyr en karmapakke uten å ha bedt om en først så kan du ikke bruke denne som svar på en pakke du ber om.
  8. Ikke post en gjenstand om du ikke er klar for å sende den
  9. Prøv å unngå småprat. Moderatorene vil fjerne prat som ikke er relevant for å poste eller be om karmapakker.
  10. Ingen regelendringer. Når du tilbyr en karmapakke må disse reglene følges.
  11. Ikke start nye karmapakketråder.
  12. Hvis du misbruker denne tråden så kan du bli nektet å delta videre.
Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.