Lystfisker´n Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 (edited) Shimano originaltube til 270 stang er 7,5cm x 100cm, så til en 8 foter er den mer enn lang nok. 7,5 cm diameter oppleves kanskje litt trang, vær forsiktig med den største stangringen når du pakker sammen. Føler du at du har litt vel mye tomrom i toppen på tuben fylles det greit opp med en liten lue eller ett par tørre sokker.... (erfaring sier at det kan være kjekt å ha med ) Edited September 23, 2014 by Lystfisker´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristianfredrik Posted September 25, 2014 Author Report Share Posted September 25, 2014 Fikk i posten i går (og drar av gårde i dag ) og den passer fint til stanga litt lang, så får dytte noen hullete sokker eller noe ned i bunnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 25, 2014 Report Share Posted September 25, 2014 Lykke til med fiskingen, og skriv gjerne rapporter etterhvert. NB! pass deg for de skumle nkml-folka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lystfisker´n Posted September 25, 2014 Report Share Posted September 25, 2014 Rull sammen sokkene øverst i tuben, over tuppen på stanga så har du litt ekstra beskyttelse for støt. Skitt fiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristianfredrik Posted July 24, 2024 Author Report Share Posted July 24, 2024 On 9/13/2014 at 9:44 AM, Aurejeger said: Hadde vært artig å høre hva du synes om settet når du har fått lufta det litt, uansett hvilket du går for.. Lykke til Oisann, 10 år siden ja Fant igjen egen tråd når jeg googla stanga Syntes forøvrig stanga er kjempegod. Har noen eldre 2-delte forcemastere med det jeg vil anta er toppaksjon. De kaster både kort og upresist i forhold. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted July 24, 2024 Report Share Posted July 24, 2024 (edited) Forcemaster var en stangserie med litt «blandet drops». Ofte er det en fellesnevner som feks aksjon i en stangserie, men det var ikke tilfellet for Forcemaster. Beastmaster hadde en slik rød tråd gjennom hele serien haspelstenger, selv om havfiskestengene ikke fulgte den. Gratulerer forøvrig med jubileumspost. Edited July 24, 2024 by erik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristianfredrik Posted July 24, 2024 Author Report Share Posted July 24, 2024 50 minutes ago, erik said: Forcemaster var en stangserie med litt «blandet drops». Ofte er det en fellesnevner som feks aksjon i en stangserie, men det var ikke tilfellet for Forcemaster. Beastmaster hadde en slik rød tråd gjennom hele serien haspelstenger, selv om havfiskestengene ikke fulgte den. Gratulerer forøvrig med jubileumspost. Beastmaster var jo en stangserie jeg sikla litt på en gang i tiden, men etter at jeg begynte å tjene penger var det ikke noe særlig fisking lenger Eldste syntes fisking var stas i sommer, så nå er det bare å oppgradere boden. Ikke mye Shimano rundt om lenger da ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted July 24, 2024 Report Share Posted July 24, 2024 Jeg har hatt noen Forcemaster. Husker i alle fall tre. En 9’ 3-15 med delt neopren- og korkhåndtak. Den mener jeg var ganske bra, men brakk dessverre til slutt. Så hadde jeg storebroren med samme håndtak i 10’ 5-25 (tror jeg). Den var litt slappere, men ble stort sett brukt til dorging. Så har jeg en nyere versjon med kun kork i 9’ 7-21. Den kosta nærmest ingen ting, og jeg mener å huske den var overraskende spenstig. Drømmestanga var jo lenge Speedmaster. Den har jeg aldri eid, men det hender jeg titter på den på Finn.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted August 1, 2024 Report Share Posted August 1, 2024 Den 24.7.2024 at 20.03, kristianfredrik skrev: Beastmaster var jo en stangserie jeg sikla litt på en gang i tiden, men etter at jeg begynte å tjene penger var det ikke noe særlig fisking lenger Eldste syntes fisking var stas i sommer, så nå er det bare å oppgradere boden. Ikke mye Shimano rundt om lenger da ... Hva er vitsen med å tjene penger hvis det ikke blir tid til fisking? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristianfredrik Posted August 2, 2024 Author Report Share Posted August 2, 2024 On 8/1/2024 at 11:21 AM, Ølgylt said: Hva er vitsen med å tjene penger hvis det ikke blir tid til fisking? I studietiden, samt litt inn i arbeidslivet, finner du svaret i brukernavnet ditt. Og en del penger gikk vel og til telt, ski og relatert stæsh. Så ble det unger 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts