Gå til innhold
Fiskersiden

Fluesnøre


Rosnes
 Share

Recommended Posts

Hei.

Det er virkelig en jungel der ute av fluesnører (for min del hovudsaklig hel-liner).

Har sett flere tester som er gjort men blir egentlig mindre klok av det.

Noen som har virkelig gode/dårlige erfaringer med fluesnører? uansett prisklasse egentlig.

Kan godt spesifiseres med spesielt gode bruksområder. (SØ, Laks, presentasjon, lange kast osv.)

På forhånd, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gode erfariger med billige ebay snører, bruker det på enhåndsene mine..

går godt og er ok holdbarhet på, hadde problemer med et "glass" snøre som ble kun brukt i saltvann som smuldret opp etter en sesongs bruk. (ble brukt mye og tåkket på en del)..

eneste med de billige snørene så får en jo ikke alltid vite hvor lang klumpen og sånne ting er.

men 60kr vs. opp mot 600kr for et snøre avgjør saken for min del. tror og at en del av billigsnørene kommer fra samme fabrikk som noen av de dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til laksefiske med enhånds har jeg nå byttet ut til Airflos Forty plus på alle stenger. KAn sammenlignes med rene klumpsnører, men de er helsveiset med skytelinen slik at du ikke får det helvettes spestakkelet i ringene som man får med separate klumper og skyteliner. Meget lettkastet og jeg synes også du kan slippe på uforskammet meget overheng ved overhodekast og fortsatt slippe vinglende line. Ikke noe annet av det jeg har testet de siste par åerene har fått meg til å revurdere det valget.

Litt kasting med nevnte snøre:



og



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Ekstreme i #7 flyt på den nederste der om jeg ikke husker helt feil. Har selvsagt kastet esken. Skulle ønske alle kunne lære av siste par års produksjoner av Gaydeline-klumper og lasermerke de med type, klasse og vekt. Det hadde gjort det vesentlig enklere å holde orden i snøreboden.... Det har vært problemer å få tak i de lokalt når jeg har trengt de så jeg har bestillt de fra Ebay. Har et par stk til #8-stangen også og de har jeg også brukt i sjøen med hell. Har der et fly, et intermediate og et som synker som et strykejern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.