Gå til innhold
Fiskersiden

tips til fladfisk nær Ås


Walid
 Share

Recommended Posts

Jeg flyttede til Ås i starten af året i forbindelse med job, og er blevet hooked på at fiske! Jeg fiskede meget som barn, dog mest efter aborre og gedde, og nu hvor jeg ikke bor så langt fra Oslofjorden, er jeg blevet fascineret . Jeg kan med stolthed sige at jeg har fanget 14 forskellige arter dette år, men jeg er langt fra min målsætning om 25 arter inden årets udløb. Jeg er bange for, at jeg ikke når min målsætningen og jeg trænger nogle tips til at komme videre. Jeg har fanget følgende arter:

Horngjel Sej Bergnebb Skrubbe Makrell Svartkutling Sild Sandkutling Gjedde Stam Abborre Ørret Sørv Mort

For tiden er jeg interesseret i at fange fladfisk. Udover skrubbe, har jeg altså ikke fanget fladfisk og de to skrubber jeg har fanget, har været på sildeforfang, mens jeg har fisket efter makrel ! Er det rart ? Jeg har prøvet med forskellige rigs (paternoster og glidende) og agnen har været Gulp børstemark, makrell, reker og blåskjell. Jeg har prøvet både statisk fiske men også med langsom indspinning og jeg har primært forsøgt mig på strandområder, men også fra berg ved drøbak og ved Hvervenbukta. Har dere nogle "hotspots" til fladfiskene sådan 1/2 - 3/4 times kørsel fra Ås? Og hvilket tidspunkter er bedst ? Er det omkring flo eller fjære ? Er fladfiskene overhovedet nær land i høsten? Jeg tror jeg trænger al den hjælp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.