Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger råd etter 300 timer trolling uten et napp av blankfisk...


eddie1977
 Share

Recommended Posts

Ifølge skittfiske har kameraet blitt testet ned til 100m. Da burde det ikke være vann i ditt på 16m?

Jeg leter etter et undervannskamera jeg kan koble til Simraden i båten så jeg kan se "live" hva som skjer. Vurderer dette men er skeptisk til kvaliteten. Noen forslag?

Endret av kje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var fargen på vannet da?

Carl

Det var veldig brunt vann den dagen jeg prøvde det,Og har bare testet det en gang..

Ifølge skittfiske har kameraet blitt testet ned til 100m. Da burde det ikke være vann i ditt på 16m?

Jeg leter etter et undervannskamera jeg kan koble til Simraden i båten så jeg kan se "live" hva som skjer. Vurderer dette men er skeptisk til kvaliteten. Noen forslag?

Jeg og har lest det er testet til 100 meter,tror og håper det er bedre enn det jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter et undervannskamera jeg kan koble til Simraden i båten så jeg kan se "live" hva som skjer. Vurderer dette men er skeptisk til kvaliteten. Noen forslag?

Jeg og leter. Dog så likte jeg ikke at det var LED-lys (6 stk) i kamerat. Jeg vill ha et så enkelt videokamera som mulig med så liten strømforbruk og fysiske yttermål som mulig. Jeg har også Simrad multiskerm så det hadde vert artig å kunne sjå når fisken er der og kikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og leter. Dog så likte jeg ikke at det var LED-lys (6 stk) i kamerat. Jeg vill ha et så enkelt videokamera som mulig med så liten strømforbruk og fysiske yttermål som mulig. Jeg har også Simrad multiskerm så det hadde vert artig å kunne sjå når fisken er der og kikker.

Ja det hadde vært utrolig artig å fått koblet til et undervannskamera som gir "live" video av hva som skjer rundt wobbleren/sluken. Water wolf høres gøy ut, men det gir ikke "live"-muligheten. En av tingene jeg liker med Simrad multiskjerm er muligheten til å koble videokamera opp på displayet. :)

Ja det hadde vært kjekt å funnet et med en på/av knapp for LED-lys. Jeg sendte en mail om akkurat dette på det kameraet jeg linket til, men det var ingen mulighet å skru av LED-lyset.

Endret av kje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at det hadde vært så lurt å fått sett 'live' bilder, ser for meg at dagens 40 timers trolling økter hadde ekspandert ytterligere.. Er litt usikker på om jeg har helse til det.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg og leter. Dog så likte jeg ikke at det var LED-lys (6 stk) i kamerat. Jeg vill ha et så enkelt videokamera som mulig med så liten strømforbruk og fysiske yttermål som mulig. Jeg har også Simrad multiskerm så det hadde vert artig å kunne sjå når fisken er der og kikker.

Har du funnet deg videokamera Ramon?

Jeg er fortsatt på leting. Bestiller evt. dette men skulle gjerne hatt andre alternativer. Finnes det små undervannskamera med trådløs overføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du funnet deg videokamera Ramon?

Jeg er fortsatt på leting. Bestiller evt. dette men skulle gjerne hatt andre alternativer. Finnes det små undervannskamera med trådløs overføring?

Nei eg ikke. Dog så virker den du har funnet intressant. Blir spennende å ev. følge med på dine erfaringer med den.

Det jeg er på jakt etter er vell noe av den typ du har der. Det jeg virkelig er på jagt etter er kunn en kamera med kabel, ikke LED lys eller noe annet slik at en kan koble den rett in på plotterens skerm for bilde i realtid. Da kan jeg også spare videoopptak for senere redigering. Dog så er Videokamera ikke min førsteprioritet nå. Skal sjekke om mine sponsorer har noe som er brukandes.

Posta gjerne noen resultater her så vi får sjå på hvordan det fungerer. :P

Finnes det små undervannskamera med trådløs overføring?

Hmmm vet ej. Det finnes dog den modellen med minnebrikke slik at du kan kjøre den i 4 timer med eget batteri. Etterpå så må du plukke ut minnebrikken eller se på en skerm med USB og/eller minnebrikke-plass.

Den heter Waterwolf: http://www.waterwolfhd.com/en/

Men da her en ikke noen som hellst kontroll over hva som filmes. Og mye mer jobb med å sjekke 4 tim med kanskje tom film!!??

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg virkelig er på jagt etter er kunn en kamera med kabel, ikke LED lys eller noe annet slik at en kan koble den rett in på plotterens skerm for bilde i realtid. Da kan jeg også spare videoopptak for senere redigering.

Ja, det er akkurat hva jeg kunne tenkt meg. Kan du spare videoopptak direkte på Simraden? Eller mener du her et kamera med minnekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann:)

Jeg troller og troller, fjorden ut og inn og fram og tilbake men fortsatt ikke laks eller stor Ørret...

Prøver alt som er og bruke fisker med 6 stenger ute bruker dyprigg og paravanner men fortsatt ikke napp,Og i dag ble jeg

tatt av stormen fra havblikk til 15m/s båten ble kastet tilsiden og 5 stenger sammen i en stor floke:(

Dyprigg vaieren i propellen og stanga med water Wolf camera og loddet rett til havets bunn:(

Fy ***** For en dag..

Men jeg gir aldri opp:)

Så derfor skal jeg gå til innkjøp av nytt ekkolodd som gir meg mye større sjangs for stor fisk....sier jeg til kjerringa;)

Har litt bestemt meg for humminburd 1198c.

Eller er det noen som har noen bedre råd til lodd jeg burde kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, har mistet to rigglodd selv tidligere. Ble nesten krøll i dag da jeg fikk tau i propellen... Greit med to motorer akkurat da.

Humminbird er overpriset her i Norge, men får du gode priser et eller annet sted så for all del. :) Hvilken ekkoloddgiver tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom eddie! er det ikke på tide du slutter å fiske disse teite prikkefiskene,og blir med på å fiske ulker,og kvabber,og slikt :)

Vet en kødd av en gubbe garner 5+ ørret i innløpet til langangsfjorden hvert år. er vel ikke så lenge før laksen begynner å boltre seg i friern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom eddie! er det ikke på tide du slutter å fiske disse teite prikkefiskene,og blir med på å fiske ulker,og kvabber,og slikt :)

Vet en kødd av en gubbe garner 5+ ørret i innløpet til langangsfjorden hvert år. er vel ikke så lenge før laksen begynner å boltre seg i friern..

Haha Bjørn er besatt av sjøørret jeg vettu;) men får jo aldri større en 2kg,men i morgen

skal jeg dorge i langangsfjorden :)

Blir forbanna på di jævla garn fiskerene di ødelegger mye:(

Kjedelig, har mistet to rigglodd selv tidligere. Ble nesten krøll i dag da jeg fikk tau i propellen... Greit med to motorer akkurat da.

Humminbird er overpriset her i Norge, men får du gode priser et eller annet sted så for all del. :) Hvilken ekkoloddgiver tenker du på?

Skal kjøpe Humminbird for og linke det til ipiloten, men helt enig det er alfor dyrt i Norge.

Jeg har ingen anelse hvilken giver jeg skal ha er jo så mange typer,skal bruke det mest til trolling.

Har du noen forslag til noen, til en fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke I-Pilot Link, så er Humminbird din eneste mulighet, enkelt og greit. :) Men du dorger sannsynligvis over ganske dypt vann, og Humminbirds egne givere har sine begrensinger der. En Airmar P66 er et mye bedre valg, men da kan du gå ned på 1159 (hvis den fortsatt finnes) siden du uansett ikke får brukt SideImaging uten Humminbirds egen giver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.