Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til nye surfstenger og sneller


BAN
 Share

Recommended Posts

Både stengene og snellene mine begynner å bli preget av et langt liv og mange turer....

Ser etter baitrunnere i størrelse 10000 med frontbrems. Finner noen fra Shimano, men de fleste har bakbrems og det er helt uaktuelt.

Stengene må være minst 14 fot og tredelte, gjerne 15-16 fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "biomaster xtb 8000" som har varit rimligt hårt körd genom några år å funkar som bara den. Stor spole med massa plass, god utväxling och känns inte speciellt klumpig. Shimano super aero technium är ju rimligt rå, men prisen är den samma. Har den 4.35 med en kastvikt upp 250. Är en kanon och väldigt lite lämplig för väldigt små fisk. Men igen otroligt skön stång. Ser att det är släppt en lite nyare beastmaster som inte ser så illa ut men har dock inte prövat den, men om dom e lika sköna som dom tunna slim beastmaster stängerna dom släppt till havfiske så kan det tänkas att dom är inne på något. "Beastmaster surf cxi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Baitrunner har jo frontbrems, men den er jo ganske stor og kraftig. Uten tvil førstevalget etter kveite, havål mm. Men om du vil fiske med noe så kraftig vet jeg ikke, uansett en kjempegod snelle. DAM har vel også noen baitrunnere med frontbrems, men om de kommer i riktig str for deg vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveite er en av de tingene jeg fisker etter så det trengs en solid snelle. Big Baitrunner ser allikevel litt stor ut. Hadde håpet å finne noe mer snertent.

Speedkast så jo flott ut hvis de tåler røff bruk. Ska se litt nærmere på dem. Ligner jo veldig på den gamle biomasteren min.


Da falt valget på Speedcast siden de har fått positiv omtale og jeg fant en billig. Må da bare finne et par til...

Da gjenstår det å finne stenger som passer til en Speedcast 8000 XTA... :)

Endret av BAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.