Gå til innhold
Fiskersiden

fiske småørret...


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

vet at det ligger 100 innlegg om hva son er bra og hva som funker til ørretfiske men...

skal på fisketur neste helg der vi skal fiske ørret , men den er ikke større en 100- 150g.... noen som har tips til dette fiske ? skal jeg bruke wobbler , spinner eller sluk ? takk for alle svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst sjelden jeg drar på fisketur til ferskvann uten både sluker, spinnere, wobblere, fluer og makk.

Da er det bare å begynne å prøve seg frem..

Jeg synes det er forferdelig frustrerende å stå der med stang og sluk og ønske meg en spinner eller noe annet jeg har liggende hjemme..

Skitt fiske ørretfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Ta kroken av sluk, bytt ut med snuer og en meter fortom med ei lita flue i enden.

Monter i en sildesluk om målet er langt der ute eller en litt bred, godt bærende sluk ala Sølvkroken Spesial eller Lofty`s Cobra om du har behov for litt lavere inntagingshastighet. (Tips, Klipp av strengen på Cobraen og gjør den om til en gjennomløper. Bruk litt grov fortom da hylsa ikke akkurat er finfusset. Husk en liten perle eller tilsvarende for å beskytte knuten mot krok. Du kan også snu sluken slik at "vingene" har størst bæreflate bak - gjør det mulig å fiske den inn enda saktere)

Nymfer som nevnt over her funker..jeg har også stor suksess med dobbekrok oterfluer (str 12).

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det småørret det gjelder er spinnere ofte overlegent. Noen små skjesluker a.la spesial i tillegg for å komme lengre ut er bra. Nærmer seg gytetid nå og da er ofte rødt bra.

Makk og dupp funker også flott!

Til så små fisk ville jeg lagt igjen wobblerne hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har hatt det helt andre veien enn knutis her. Jeg var på fisketur med en kamerat i oktober og hverken spinner, sluk eller flue virket, men de var helt gale etter en liten wobbler jeg hadde med meg i slukboksen. Da snakker vi ørret på 150-200g.

vannet var overbefolket så det blei ørret til lunsj den dagen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar alle samen ! :) det ble en kjempefin fisketur som endte opp med 13 ørret og 2 abbor , største ørreten lå på ca. 300g og ble tatt på en sølvkroken spesial med sølv og små røde prikker.

mens alle de andre ble tatt på små rapala woblere på 3cm og 5cm , bortsett fra de 2 aborrene som ble tatt på flue og dupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.