Gå til innhold
Fiskersiden

Blekksprut


Audiosan
 Share

Recommended Posts

Hei. Spørsmål til erfarne kystmeitere. Hvordan er gummi blekkspruter til kystmeite? og hvilke takler fungerer de best på? Har div 10cm blekkspruter. Og tenker å lage "endestykker" av de som kan brukes sammen med alle mine basic paternoster og glidende.

vil de ha spesielt effekt ved passivt fiske? eller er det helst ved aktivt fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testa, men tenker at det ville være mest effektivt hvis du fisker dem over bunnen (paternoster) på en plass med en del strøm sånn at det blir mest mulig bevegelse i dem...

Ellers så burde vel blekksprut være like mye "blikkfang" som slanger og perler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt erfaring med blekkspruter, men ikke mye. Fungerer stort sett på de fleste typer tackler, men kommer ann på hva du er ute etter. Min erfaring sier at de er veldig gode etter torskefisker, men ikke bruskfisk. Fisker du langs bunnen risikerer du en del torsk, lange osv. og fisker du pelagisk kan du få en del lyr og sei, men som sagt, dette er bare etter min erfaring, kan godt hende du får mye annet som er mye mer "kulere" enn torskefisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.