Gå til innhold
Fiskersiden

treblekroker ruster hele veien


 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid med meg en tom boks når jeg fisker langs land i saltvann. I den legger jeg sluker/ fluer/ woblere, sluklåser etc etterhvert som jeg har brukt de. Vel hjemme skylles alt i boksen grundig, før det tørkes og legges tilbake i de boksene det egentlig hører hjemme i.

I båten bruker jeg det samme prinsippet, bare at boksen er erstattet med en liten bøtte med ferskvann i som utstyret havner i etter bruk. Skylling og tørk før retur til originalboksene her også.

Jeg kan knapt huske sist jeg så rust på noe som helst av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroker ser jeg på som ferskvare.

Litt plagsomt dersom du skal teste mange ting?

Jeg tar alt av kroker av utstyret.

Så tar jeg en krok, og bruker den på alt utstyret. (bytter over)

Når jeg er ferdig skylles den, dersom den er ok neste gang så blir den benyttet igjen.

Er den noe sløv så går den i søppla, og jeg tar en ny frem.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for snart å bli kjent som den kjipeste fyren på hele fiskersiden.no, kan jeg dele at foruten å skylle godt i ferskvann og tørke de godt etter bruk, er det rett som det er at jeg legger smårustne kroker noen dager i ketchup og noen dager i wd-40.

Da forsvinner rusta og etter ei runde med krokbrynet synes jeg de er tipp-topp igjen.

Dette gjør jeg kun med Mustad og andre kvalitets kroker og forlenger levetia på de på den måten.

Det koster meg bare ca 10-12 kr å bytte krok og splittring og sette på en ekstra splittring (for jeg foretrekker det) pr sluk om jeg handler Mustad kroker og kinetic splittringer på mx-sport....sikkert bare en brøkdel fra rett sted på ebay..

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ett tomt rom i slukboksen hvor jeg legger alle sluker jeg har brukt underveis på fisketuren.

Legg så disse slukene i en svak såpevannblanding når du kommer hjem. En liten halvtime funker fint. Såpa nøytraliserer eventuelle saltrester på sluk og splittring. Skyll og tørk.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Kroker/Owner-treblekrok/Owner-ST-36-BC-Needle-Point--126992-p0000058352

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Svivler--and--Splittringer/Owner-5196-Splittringer/Owner-5196-Splittringer--141133-p0000072516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svarene!!!

ska isje ver lett dette her!!!


Skylling i ferskvann hjelper som regel. Men jeg har opplevd kroker og splittringer som ruster selv ved skylling. Dette har dog vært original kroker på billig sluker. Spesielt de 15kr slukene på G-max.

ja men som regel glømme eg jo å skylle. bruke isje 15kr gmax sluker te sjø aure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.