Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiskesett til artsfiske!


krishau2803
 Share

Recommended Posts

Hei

Har tenkt å kjøpe meg et lett havfiskesett til fiske etter flatfisk,knurr, bergylte, fløyfisk osv..

Stanga: Daiwa Proteus 6-12p

Snelle: Ambassadeur Blue Max

Hva tror dere om dette? Noens som har erfaringer om dette havfiskesette?

Kristian:))

Endret av krishau2803
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ingen inngående kjennskap til stanga men settet jeg selv har er daiwa kenzaki 6-12 med Avet SX. Kompisen min valgte daiwa saltist Ld20-2speed som er en snelle som kjennes hakket tightere ut enn aveten. Men Aveten er en veldig fin snelle til formålet.

Ps. Vil forøvrig anbefale kenzakien på det sterkeste... noe jeg vet mange flere også vil gjøre...

Endret av halvorhg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen inngående kjennskap til stanga men settet jeg selv har er daiwa kenzaki 6-12 med Avet SX. Kompisen min valgte daiwa saltist Ld20-2speed som er en snelle som kjennes hakket tightere ut enn aveten. Men Aveten er en veldig fin snelle til formålet.

Ps. Vil forøvrig anbefale kenzakien på det sterkeste... noe jeg vet mange flere også vil gjøre...

Meget høy kvalitet på alt her,men kanskje noe høy pris også, tatt i betraktning at spørsmålstiller er 14 år og tydeligvis har siktet seg inn på noe i lavere prisklasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blue max snella ? tenker du på denne :

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Multiplikatorsneller/Ambassadeur/Low-Profile/Ambassadeur-Blue-Max-Low-Profile-H%C3%B8yre--118027-p0000049367

denne burde du ikke satse på ! har selv prøvd den , billigdrit synes jeg... sats heller på en litt større haspelsnelle i str. 4000 eller større. stanga har jeg ikke hørt om eller prøvd i det hele tatt..... men 6 - 12 pund høres ut som en fin stang til lett havfiske... har du tenkt på sene da ? bruk multifilament/braid ! så kjenner du hvert eneste napp ! :)


Husk at du kan få mye annen fisk , når du fisker etter disse artene. ofte stor fisk også... her er en snelle som jeg har brukt mye til "havfiske" opp til 60 meter...

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Haspelsneller/Shimano-bakbrems/Alivio/Alivio-4000-RC-Nyhet-2012-135114-p0000066485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt settet å har testet det noen ganger. Har ikke fisket dypere en 12 meter med det. Jeg er veldig fornøyd med stanga. Snelle er helt grei den også, har på 100m med fireline 0,15. Brukt dette sette i artskonkuranser å er veldig fornøyd. Sist tur jeg var å prøvde fikk jeg svartkuttling, gressgylt, bergnebb, ulke, å noe flatfisk Limanda: jeg synes ikke snella blir for liten, Jeg synes den er veldig grei til småfiske/artsfiske. Veldig greit å ha en liten snelle til det minste fiske. Stanga er veldig følsom, så kjenner godt når bergnebben er bortpå! Men skjønner at det blir vanskelig viss det kommer større fisk på, 1kg++ Fikk en torsk på ca halvkiloen på kikkfiske, trengte ikke å pumpe den. Var veldig å "kjøre" den på lett utstyr, tok litt tid får å få den opp, men det er bare kjekt Så stanga vil jeg virkelig anbefale, lett, å veldig følsom. Snelle er ikke det beste/dyreste men kan kjøpe men funker fint. Til det lette fisk. Haspelsnelle kunne jeg ikke tenke meg, blir helt feil på en "havfiskestanga" men er jeg..

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.