Gå til innhold
Fiskersiden

Gulp alive spray !


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Hei :)

var å fiska med en kompis nå i sommer , vi skulle prøve oss på torsken fra land , jeg hadde kjøpt noen reker hos meny som jeg alltid gjør.... enkelt og billig syntes jeg.... men han hadde med en sprayflaske med gulp alive , dette sprayet han på shad jiggen sin ( reke imitasjon ) han endte opp med 3 torsker på over 4 kg og 2 sei på 5 - 600 g... men jeg endte opp med usle lille torsken på 2kg og 1 sei på maks. 200g , vet noen hvor jeg kan få tak i disse , han har selv sagt at det er svært vanskelig å få tak i her i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedingredinsen i wd40 er fiskeolje, så det kan sikkert funke det, men i motsetning til Gulp! kan ikke wd40 brukes som aftershave når du skal på byen (jeg har det fra sikre kilder at damene blir helt gale av det)

Endret av skrekkjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det funker kan man jo alltids dra det gamle skrekkjager trikset og lagre noen biter akkar under ringen.... :) wd-40 funker det. Og det er heller ingen tvil om hvilke sluker som får seg en dusj iblant, for de er nesten fri for rustflekker og drit. Hva torsken angår virker det på meg som at den velger en sluk med lukt heller enn en uten lukt, uansett hva det lukter.

Mine prøve og feile studier avslører imidlertid at wd-40 ikke har samme effekt på sjøørreten, men det virker som at den trekkes mot raske bevegelser på samme måte som torsken går mot lukt.

Men helt seriøst...får man fisk på gulp? I så fall er det meg det er noe galt med for jeg har prøvd mye og lenge og aldri fått så mye som et napp på noen av produktene derfra.

Ei kokt reke på treblekroken har derimot gitt meg mye fin torsk.

Forbanna mye billigere også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har blitt tatt ufattelig mye fisk på Gulp produkter. har ikke brukt så mye av det selv ennå men. Blir vel litt Gulp fiske i vinter tenker jeg. Har sett flere eksempler der det er blitt fisket med 2-3 kroker på et tackle, en krok agnet med naturlig agn, en krok med Gulp produkt og eventuelt en med noe lukt/smakløs gummi. Og det er ofte at fisken tar Gulp agnet fremfor naturlig agn. Så noe rett må det jo være med disse produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig der aurejeger ... mye billigere ! men med tanke på at vi fiska med 5 meters mellomrom , og han fikk MYE større fisk og mer , er jeg nå overbevist om at gulp funker , gulp duggmark er helt fantastisk på gjedda og laksen forresten...

men gulp som aftershave tørr jeg ikke prøve...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst tror jeg nok ikke større torsk foretrekker lukt mer enn torsk som er noen kilo mindre.

Nå er jeg ingen ekspert, men min erfaring er at iblant treffer man et sted der det står noen store torsk iblant ikke. Slukvalg, størrelse på sluken,farge, gange og ikke minst hvordan sluken fiskes inn har jeg imidlertid erfart at kan skille individer av samme art så vel som arter generelt.

Men du kan jo prøve...hvem vet...kanskje du finner nøkkelen til stor torsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgylt. Regner med du har noen for dokumentering på denne påstanden?

Dokumentere påstand? Hva er da vitsen med å påstå noe?

Men at wd40 virker er det dokumentasjon på nettet på, også i en gammel tråd her(gidder ikke søke opp)

Ellers har jeg testet mye med diverse luktstoffer, ettersom det ikke er tvil om at av og til gjør det stor forskjell, og min erfaring er at gulp er mindre bra enn andre merker, og har primært funksjon som lukthemmer. Dvs kamuflerer lukt av bensin, nikotin og slikt, men der gjør den nytten bra.

Rekesprayen er bedre enn crayfish, uansett fisk (også ifølge mine erfaringer)

Helt enig med Aurejeger at det nok er andre faktorer som skiller ut store og små individer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare teorier om fiskers luktesans og hva de tiltrekkes av...

Små torskebarn liker nok til dels andre lukter enn voksne torsk, men tviler på at en torsk på 30 kilo liker andre lukter enn en på 7. Hva som lokker ulike arter kan være veldig forskjellig, men det er mange faktorer som spiller inn, temperatur osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedingredinsen i wd40 er fiskeolje, så det kan sikkert funke det, men i motsetning til Gulp! kan ikke wd40 brukes som aftershave når du skal på byen (jeg har det fra sikre kilder at damene blir helt gale av det)

Nei det ikke laget av fiskeolje. Trodde den myten var død selv i landet der ufoene lander og prater med folk. Siterer fra wd40 sine egne sider:

Myth: WD-40 contains fish oil.

Fact: Consumers have told us over the years that they have caught some of the biggest fish ever after protecting their fish hooks and lures with WD-40. We believe this legend came from folks assuming that the product must contain fish oil since it appears to attract fish. Sorry Charlie®, it just ain’t so.

WD-40 Company has taken steps to respect and conserve the environment, and encourages its users to do the same. WhileWD-40 can be used to help protect fishing equipment from rust and corrosion, WD-40 Company does not recommend usingWD-40 to attract fish.

http://wd40.com/cool-stuff/myths-legends-fun-facts#fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.