Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til valg av havfiskestang


Bruvik
 Share

Recommended Posts

Det kan høres ut som du trenger noen flere stenger enn 1. Stenger som er godt egnet for agnfiske er ikke veldig egnet for pilking. Lodd opp til 1kg vil nok kreve 50lb stang. Noe som for det meste er overkill til pilke fiske de fleste steder. Så over til spørsmålene. Hvor tenker du å fiske? Hva tenker du å fiske? og hvor dypt(fra - til)? Budsjett er også en fin ting å få med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Inshore stanga kan du fint bruke til pilking. Beastmaster stanga har jeg ingen erfaring med. Transport lengden kan by på litt utfordringer men. Sitter selv å venter på 2stk Okuma Cortez 3 delt stenger. valgte disse av 2 grunner. Lav vekt og transport vennlig. Samt at jeg fikk de til 599,- stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikkje heilt at du skal måtte ha fleire stenger.. Sjølv bruker eg Lawson offshore 15-40lb boat eller ka den heiter. Den blir brukt til agnfiske på alt fra 150 til 350 meter, med lodd frå 500 til 1500g. Absolutt ingen problem verken på 150 eller 350 meter, eller 500/1500 gram lodd. Kanskje da fungere godt fordi eg bruker FinNor Marquesa 20II, men til da bruket du beskriver så er eg øvebevist at sånn stang eg har er plenty fin nok.

Eg bruker også stanga til pilking, i frå 25 meters djup, og nedover.. Sikkert ikkje etter bokå, men har aldri vært eit problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.