Gå til innhold
Fiskersiden

første forsøk på kystmeite !


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Hey ! :)

har nå kommet hjem etter en kjempefin dag med et vellyket forsøk på kystmeite !

annkom valle , (ett stykke unna jomfruland , hvis noen er kjente der...) kl 13.. passe kaldt og svak vind..

rigget til stanga ( har bare en , for øyeblikket..) kastet ut , og la stangen i tripoden. sirkelkroken i 7/0 ble rigget med en halv makrell filet og en skrellet rekke , avluttet med en surr med agnstrikk.

etter kort tid, ca 5 minutter begynte stanga å fa en litt merkelig bøy og snella begynte og hyle ! fikk så fort som mulig dratt stanga av tripoden og slått av baitrunneren.

etter 10 minutter med heftig kamp og flere hyl fra snella kom fangsten på land... er ikke noe ekspert på art , men dette må ha vert en brosme , vekta viste 5,8 kg !

brukte ett hjemmelagd takkel ...

i enden av snørret en 7/0 vmc enkelkrok , rett ove kroken satt jeg en selvlysende perle , og over perle satt jeg en selvlysende slange ( ca 30 cm lang ) så 40cm over slangen satte jeg et 80g spiralbly.

kan nå si at jeg er hekta ! :)

men med dette har jeg ett spørmål.... angående tid... når på døgnet er det best ? har fått inntrykk om at det er på natta som er best ?

takk for meg :)

Endret av ørret_anonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.