Gå til innhold
Fiskersiden

Flue foran eller bak sluken?


 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg bruker mye en opphenger flue foran sluken når jeg fisker sjøørret.

Det er jo som kjent great success :)

Jeg har til tider heller hatt ei flue på slep litt bak sluken, men dette har for meg ikke vært great success.

Er dere kjent med om det er gjort noen tester på hva som fisker best?

Slik jeg kjenner til sjøørret fiske kan jeg tenke meg at flue bak sluken til enkelte tider av året vil være mer effektivt enn foran.

Finnes det i så fall et sted på nettet jeg kan lese meg opp?

Takker og bukker for all hjelp :)

Skitt opphengerfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivinds svar er i og for seg logisk men, f.eks. i trollingfiske så har vi alltid lokkeskjeien (flasher´s eller dodgers) foran beitet, i dette fall "fluen". Jeg selv har hatt great success med et slikt opplegg. Fordelene er: ingen sluk som henger under fisken og kan feste seg i bunnen da fisken går til bunns. Ikke noen krok på sluken som ellers kan lage krull og feste seg på andre ting.

Da fluen fiskes bak sluken benyttes sluken kunn som et lokkeblenke, ikke som agn/beite. På denne måten fiskes dei fleste arter inkl torsk sei lyr etc etc......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidende opphenger foran sluken :)

Funker gull om du får strammet opphengerknuten skikkelig så du slipper å dra den opp etter hvert kast noe som kan skje om man slurver med knuten eller etter endel timers fiske. Mistet et par 2+ SØ med fast opphenger for 15år siden og aldri brukt det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.