Gå til innhold
Fiskersiden

Fjerne lakken på sluker


MBF
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurte på hva jeg kan bruke for å fjerne lakken på sluker. Vil aceton fungere tro? Foreløpig har jeg kun gjort det "mekanisk" med f.eks kniv eller stålull, men dette er ganske tidkrevende, også lager det riper i sluken som igjen kan begynne å ruste.

Tror ikke aceton fungerer noe særlig. Kjøp heller en boks med malingsfjerner hos en fargehandel. Det fjerner lakk/ maling effektivt, særlig om du tar tiden til hjelp. Behandlingstiden som står på boksen er ofte ganske optimstisk på mange maling/ lakktyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har oppskriften for dette ! bland whitesprit og en liten dråpe neglelakk fjerner , legg sluken i en boks/spann med dette vent i 20 minutter. etter dette tar du den opp , tørker den... det som er kult er at lakken går av mens du tørker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat det du gjør, men kjøp en boks klarlakk, enten matt eller blank og gi dem en runde lakk etter du har pusset dem. Da holder de seg lengre. Og rust vil ikke dukke opp igjen så raskt.

Annen mekanisk fjerning med sandpapir eller slipehjul på en drill vil kunne ta for mye materiale av sluken og tilslutt ødelegge dem.

Eller så fungerer ultralydvaskere som magi på malingsfjerning, men den eter bly også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.