Gå til innhold
Fiskersiden

snelle ?


Recommended Posts

hei :)

skal nå gå til innkjøp av jerk - utstyr...

med dette må jeg jo ha en snelle , finnes det noen BILLIGE sneller ( multiplikator ) eller kan jeg bare bruke snella jeg bruker til vanlig gjeddefiske.. ( haspel ) det må vel ikke vere multiplikator...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint å bruke haspel til jerk. forøvrig så lønner det seg å søke litt i dette utømmelige lageret av tips og kunnskap som forumet er. gjorde det for deg. se her: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en enkel måte å starte med jerkfiske på er å bruke haspelutstyr og bruke sveiva til å skape bevegelsene i baitet. det er mange baits som vil gå bra ved at man innimellom tar noen raske runder med sveiva. salmo slider og buster jerk er et par baits som funker til detta. og de er lett tilgjengelig også.

denne teknikken vil også funke med vanlige wobblere som f.eks rapala x-rap, husky jerk og prey target.

men uansett lønner det seg at stanga er litt kort, ca. 6-8fot. noe som gjør det lettere å kontrollere bevegelsen til baitet. på snella fyller du på med multisene. mono blir for gummistrikk til detta fisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.