Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskecamp i nord


Vidario
 Share

Recommended Posts

Hei hei

Kan noen gi meg anbefalinger på seriøse og gode fiskecamper i Lofoten, Troms eller Finnmark?

Siden Abornes er stengt 2015 må jeg ut på let etter tilsvarende fiske- og værsikkert sted.

For kona og meg er første uka i August mest aktuell.

Finnes det erfaringer der ute som kan deles??

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kan absolutt anbefale Nordic Sea Angling. De har camper i Å + Nappstaraumen i Lofoten og Havøysund + Sørøya i Finnmark. Campene er bra, båtene er veldig bra og guidene er dyktige. Jeg har vært to ganger til Sørøya (+ skal opp igjen til høsten), en tur til Værøy og en tur til Panama med de. Ta gjerne en kikk på hjemmesiden www.nordic-sea-angling.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Jeg har bestilt ei uke på Havøysund med Nordic Sea Angling fra 29/7-15 for kona og meg. Vi har plass i guidebåten.

Det sto mellom Sørøya og Havøysund, og landet på Havøysund, pga Jimmys anbefalinger for den som skal på fiskecamp første gang.

Det er lettere å komme seg ut på sjøen uavhengig av været sier Jimmy, og for en førstereisgutt som historisk lett blir sjøsjuk - så var det bedre der sa han.

Så får vi høste erfaringer der, og evnt velge Å eller Sørøya året etter.

Har også fått pakken fra TD, med Black Hole 250, samt ei saltiga hyperspeed 50.

Tenker det blir saker både til stor torsk, sei og kveita.

Hvor får jeg forresten kjøpt splittringer i større kvanta? Synes de er fryktelig dyre når man kjøper i småpakker, uansett om det er en nettbutikk utenlands eller i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å glede seg :) Havøysund er meget bra etter kveite. Sørøya kan være røff når det gjelder været, de to gangene jeg har vært der har vi vært inneblåste en og to dager. Med den stanga og snella skal det i alle fall ikke stå på utstyret :) Jeg har kjøpt splittringer (Søvik 17mm) og svivler (Owner Crane) fra Skittfiske. Jeg vil anbefale deg å ikke kjøpe Søvik 20mm da enkelte jigger har et for lite øye for de. Resultatet vil da bli at man ikke får plass til splittringen eller at jiggen ikke beveger seg fritt. Det koster litt med kjente merker, men da vet du at det holder. Dessuten er det ikke så mange du trenger, på turene mine nordover har jeg totalt mistet en eller to jigger. Ellers er det sikkert andre gode svivler/splittringer, det viktigste er å kjøpe god kvalitet. Det er kjedelig å miste drømmefisken pga man ville spare noen kroner...Fordelen med Nordic Sea Angling er at man kan kjøpe fiskeutstyr på campen dersom man trenger noe. Ellers bør du ha 1,2-1,4mm mono/fluorcarbon til fortom. Jeg kan og anbefale en jigg som heter Crazy Daisy. Alle tre farger funker bra, men den lilla har jeg hatt meget bra fiske med. Halibut AntiTwist rig er og veldig bra om man skal bruke agnfisk etter kveita eller torsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Ja - jeg kan garantere at vi gleder oss til turen opp.

Selv skal jeg også på VM i skreifiske i mars, sammen men noen kjente - så det blir dåpen for utstyr.

Jeg fant meg noen sterke splittringer tidligere i høstpå Nordbysenterest ved Stømstad, de hadde et lite rea, og da kjøpte jeg ringer fra BFT og svivler fra Okuma. De virket sterke og solide.

Har fortomsmateriale i størrelsen du nevner, og nå i jula skal jeg til å lage fortommer både til skrei-VM og til Havøysund, i diverse varianter.

Skal også sette på ekstra kroker på noen jigger jeg har kjøpt, så det blir en morsom aktivitet i jula.

Kjøpte meg også crimpeutstyr på Villmarksbutikken, og tester ut det også. Litt vanskelig å knyte tjukk mono.

Riktgi god jul og godt nyttår til alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei

Hvis det er meg du spør om turen til Havøysund så kan jeg bare si ett ord: Fantastisk.

Vi var heldige med været, tre glimrende guider, masse fisk + andre naturopplevelser.

Havørn, spekkhogger, hvaler som hoppet, vågehval under båter osv.

Både kona og jeg fikk kveite, + rikelig med torsk og sei. For egen del blei det Kveite på 32 kg og torsk på 19.

Vi kjørte med guidebåten, noe som for oss var en trygghet siden det av og til kan være krapp sjø der oppe, som en konsekvens av strøm og vind i Rolfsøysundet. Guidene er også godt kjente på fiskeplassene.

Havøysund anbefales hvis det er første gang på camp, det er alltid en fiskeplass i le for været.

Vi har bestilt ny tur opp 11/8 2016, gleder oss allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.