Gå til innhold
Fiskersiden

røye aust-agder


vandringsmann
 Share

Recommended Posts

Hei alle fiskeglade mennesker! Jeg har vært interessert i fisking, og særlig innlandsfiske i en god stund nå. Jeg har fisket mer og mer de siste par åra, da hovedsakelig etter ørret. Men jeg har aldri vært så heldig å få hverken røye eller bekkerøye, og har satt meg som mål å få dette til i 2015. Jeg har søkt rundt på nettet, men sliter med å finne noen ferske rapporter eller tips på røyevann. Om det er noen som kunne tipset meg om vann eller generelle områder/vassdrag hvor det fortsatt er mulig å få disse flotte fiskene på kroken ville jeg vært evig takknemlig. Helst i grimstad/froland området, men tar gjerne med meg fiskestanga over fylkesgrensa også om det er det som skal til. Til gjengjeld kan jeg kanskje gi ett tips eller to til noen fine ørretvann :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bekkerøye i Kaldvellelva? Noe str på de? Har lenge tenkt på å prøve ovenfor den anadrome sonen, men tenkt at det bare er småørret der, kanskje verd å gi det et forsøk?

Såvidt meg bekjent er det kun småørret og småabbor som du sier.

Jeg har aldri fått noe over 160 gr i hele kaldvell elva.

Bekkerøya har jeg forstått det slik at holder seg i området vestre grimevann.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Takk for svar. Da var ikke øvre del av Kaldvellelva så spennende likevel (men sikkert artig for dattera mi som elsker på fiske i bekker/småeelver) . :)

Små kroker med meitemark eller små spinnere i kobber er nøkkelen :)

Der elva kommer fra, østre grimevann kan jeg anbefale.

Ikke noen monstre der heller, men jeg har tatt mange fine rett over halvkiloen i de naturskjønne omgivelsene det området har å by på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.