Gå til innhold
Fiskersiden

Er juletorsken på plass?


Shouni
 Share

Recommended Posts

Vet om at de allerede har tatt en del fin, men utgytt torsk i Hardanger. Fikk bilde av en lang utgytt sak på 8 kg, med rogn garantert over 10, var rimelig tynn.

Utgytt torsk i november hørtes tidlig ut. Sikker på at det ikke bare var en stor gammel lokaltorsk som var på vei inn til grunnere vann for å gjøre seg fet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgytt torsk i november hørtes tidlig ut. Sikker på at det ikke bare var en stor gammel lokaltorsk som var på vei inn til grunnere vann for å gjøre seg fet?

Må flire litt, fikk litt Bukkene Bruse stemning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Tar frem igjen strengen siden det etter kalenderen skal være tiden for denne nå. Hadde meg en tur utpå i dag igjen og prøvde meg denne gangen med agnfiske (makrell på slep med opphengere) ved Tungenes nærmere bestemt på ca. 20 m mellom Tareboen og Bragen. Kun småsei. Prøvde ellers litt rundt om i området på dybder mellom15-20 m uten resultat. Samme resultat ved Kjeøyosen ved Bru. Er det noen som fisker etter og får opp juletorsk for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mye torsk på alt fra halvkiloen opp til 6 kg fra land og båt i Lillesand de siste 2 månedene.

De tar på sildesluker eller reke flua som er opphenger foran sluken.

Vanntempen har ligget på 4-10 grader den siste tia.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Var ute å dykket hin dagen. Kom over en stor torsk på ca 15m dybde. Den hadde en stygg utvekst på det ene øyet. Noen som vet hva i all verden det kan være for noe. Har det kun på film og er nok litt vanskelig å se. Kommer ca 1:30 ut i filmen

Jeg vet ikke hva det er, men jeg lurer på om det kan ha noe med utslippene fra Waardal i Marikoven å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.