Gå til innhold
Fiskersiden

Penn vs Shimano


Ricardo Ricco Seiboth
 Share

Recommended Posts

Hei gutter :)

Bruker for tiden ei 50lbs inline Penn Overseas til agnfiske i stavanger området fiske mye mellom 50-200meter så blei jeg fristet av pappsen om ny fiskestang.

Så sitter og tenke på Shimano Antares Bx braid boat. Ser det selge denn i forskjellige utgaver. Fiske som regel med 400-700gr. Så jeg burde vel går for 50lbs stang igjen eller holder det med 20/30lbs stang? Prøvte 30lbs Penn overseas inline, men denn følte jeg blei for svag og rett å slett for lett i tuppen. Noen som har prøvt en av utgavene av Antares? :)

Takk for all hjelp og støtte :)

Fant svare akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt beastmaster slim, en litt rimeligere stang, skal være bygd på en litt rimeligere "blanks" enn Antares, men har mye av samme aksjon og egenskaper.

Se gjerne Rage sin omtale om de i en av de nyeste Alt om Fiske.

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp gutter :) blir nok 50lbs då :) for vel prøve denn ellers kjøpe ei penn seahawk (penn rompange eller ke denn nå heter, denn nye utgaven) med 15-40lbs ;) takk for all svar

Må bare spørre ser Hafnor her på forumet har kappet litt på antares 20/30lbs blei det løsningen til å for ett bra resultat? Kappet 20cm fra topp da reiner jeg med du for enn nok så bra stang som tåle uten problem det jeg trenger og sleppe denn lette / myge toppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en Penn Seahawk kan du fiske alt som finnes i Norge. Ikke kapp stenger, det ødelegger aksjonen. Kjøp heller stenger som er tilpasset fiske. Jeg bruker 12 - 20 pund generelt i Rogaland og halvparten av blyvekta du bruker (2-300 gram). Det gir mer føling med fisken enn 50 pund stenger og 700 grams lodd. Den tyngden kan du bruke om du skal ned på 3 - 500 meter i Boknafjorden. Selv der bruker jeg helst 500 grams lodd (og Sea Hawk) :mobile:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki bruker som regel mest 400gr har blitt standart hos meg med tanke å holde seg i bunn og helst unna båten. Ja er veldig usikker ser Penn har kommer med nye utgavere av Seahawk, men lige hverken denn nye eller eldre utgave. Så for vel leide litt til. Bestillt bursdagsgave til pappsen nettopp ei Daiwa Interline travel med 15-40lbs ser om det er noe når denn kommer frem til norge. Men har blitt hekta veldig på Antares sine fuji sic ringer samt alps snellefeste så vil eg helst har ei travel stang. Noen som vett om der kommer nyere utgaver av havfiskestenger mod nyåret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en penn rampage 20-30 liggende, ubrukt. Er ikke reiseutgaven, men er todelt midt på.Har dog ikke alps snellefeste. Så si ifra om at kan være av interesse. Har erfaring at noen av de mangedelte kan bli litt stive.

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.