Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebriller med polariserte linser


Ræbs
 Share

Recommended Posts

Når det gjelder farger, så bruker man lyse farger hvis det er overskyet. Man kan tenke at det er unødvendig med solbriller når det er overskyet, men hjelper ekstremt, mye lettere å se fisken. Mørke solbriller bruker man hvis det er sol. Illex er gode briller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både dyre merkebriller og "Shellban". Det er sikkert endel forskjeller ute og går, men jeg ser i hvertfall ikke den forskjellen når det kommer til evne til å fjerne refleksjoner fra vannet. Derimot er det akkurat som Eivind skriver et poeng at fargen på glasset matcher lyset. To par er kjekt å ha, et med solbrilleglass og et med gule glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Guideline med gult eller lysebrun linse.

http://www.salarsport.no/produkt/vadere-briller-bekledning/solbriller/guideline-viewfinder

http://www.salarsport.no/produkt/vadere-briller-bekledning/solbriller/guideline-trout-seeker-brun

Kan være greit med et ekstra par med brun eller grå linse, men skal du kun ha ett par så fungerer de gule under alle lysforhold. Evt. lysebrune.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt briller hele livet så til nå har det gått i halvgode "clip-on" varianter. Etter øyeoperasjone har jeg hatt diverse briller fra Guideline og Shimano som jeg har vært greit fornøyde med. Men så fikk jeg ett par svindyre Smith Optics med amber glass i gave. Fantastisk brille i skyet vær og lett solskinn. Nå er det bare en fryd å gå langs elva og kysten på leit etter ørret og laks. Har også kjøpt ett par kobberfargede Costa`s som jeg tyr til nå sola er på sitt mest intense.

Definitivt ikke verdens billigste briller men føler absolutt man har igjen for pengene i form av livstids garanti, topp passform, veldig god polarisering og full UV beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.