Gå til innhold
Fiskersiden

Vindu-fiske i Trøndelag?


M@aui
 Share

Recommended Posts

Har også laget vindu nå i vinter. Tenker Øysand, langgrunnan i Buvika og Børsa, leopardflætsen på viggjalandet, gaulosen på vestsia, ranheimsfjæra, må jo finnes nå snex her? Dok som bor i byn og tenker på nå fiske nå i vinter når alt annet er piss, gi meg gjerne en pling så kan sleng mæ med.

Har du vindu Veg?

Mitt er 74cm x 74cm. bunnen er av lexan i stede for plexi, uv-bestandig og mye sterkere mot riper/slitasje, men nok så mye dyrere i innkjøp! Tetningsmiddel, en eller annen form for vannbestandig sikaflex eller bygg lim. Vindu er work in progres, mangler noen stangholdere og andre småting. treverket er satt inn i ovatrol.

post-18435-0-30502000-1420587735_thumb.j

Endret av Kay-Arne Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke dum:

Handler dette om å vade mens man bruker et vindu/vannkikkert for å spotte fisk foran beina sine som man så fisker på?

Jepp :D

Eg har hatt et forsøk med Jim Frode inni Stjørdal. Der så vi stort sett kutlinger, noen få ulker, skrubber og 3 spetter. Ingenting med størrelse på, men fint område.

Ellers har jeg prøvd langs Trolla-landet, Munkholmen og Ranheimlandet på våren. Trolla-sia og Munkholmen ga lite spennende, og Ranheim-sia var ei suppe av grums fra vårflommer i elvene. Fikk aldri dratt ut der igjen etter at båten kom på sjøen. Det skal eg få til i år. Tippe det skal være mulig å finne litt stasj der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei. Ser det er lenge siden denne tråden ble oppretta, så kanskje noen har flere erfaringer å dele nå?

Selv har jeg bare prøvd ved Væreholmen og Midtsand, og har kun sett sandkutling og småskrubber.

 

Edit: Har forsøkt flere steder og flere ganger i det siste. Mine erfaringer er som følger:

- Leangenbukta: Vanskelig å se og fiske pga mye leire på bunn som lett virvles opp. Har til gode å se fisk der. I tillegg lukter det drit fra bekken som kommer ned.

- Væresholmen (badeplassen): Veldig mange sandkutlinger og noen flyndrer. Trolig sandflyndre og skrubbe. Skal teste ut mer her iom at det er gangavstand hjemmefra.

- Midtsandtangen: Har kun prøvd på vestsida, men her har jeg sett veldig mange sandkutlinger, noen flyndrer og det som ligna på en tangsnelle. Fikk min første skrubbe på 15cm dyp her. Litt skummelt å fiske på fløende sjø, da dybden varierer litt utover. Snubla forøvrig over en stor krabbe her som senere ble middag.

Andre erfaringer er at plastglasset fra Biltema funker greit for å teste ut vindusfiske, men jeg kommer ihvertfall til å bytte til noe mer ripebestandig relativt kjapt.

Endret av gsandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.